10 / 3 779

Nové BMW i7 – Udržitelnost


BMW Group si neúnavně jde za svým cílem stát se nejúspěšnějším a zároveň nejudržitelnějším výrobcem prémiových automobilů. Neustálé zvyšování efektivity a systematická elektrifikace umožnily společnosti v letech 1995 až 2020 snížit emise CO2 vozového parku jeho značek o 53 %. Ve velmi obdobném duchu BMW Group pokračovala i v roce 2021, kdy překonala stanovené cíle v oblasti vyprodukovaných emisí CO2 na území států EU. Podle vlastních výpočtů společnost překonala emisní hodnotu vyrobených automobilů stanovenou na přibližně 126 g/km ve 27 zemích EU plus Norsko a Island o cca 10 gramů – průměrné emise CO2 podle WLTP činily 115,9 gramu na kilometr.

Portfolio nabízených motorů nového BMW řady 7 přispívá svým vlastním dílem k úsilí o snížení ekologické stopy v průběhu celého životního cyklu automobilu. Nový vlajkový model značky proto přináší maximální radost z jízdy a prestiž na pozadí zodpovědné firemní strategie, která stanovuje ambiciózní cíle udržitelnosti pro každý model a každou modelovou řadu. Implementace příslušných opatření ve všech fázích hodnotového řetězce činí z nového BMW řady 7 v rámci svého segmentu jedinečný vůz. To platí zejména pro elektricky poháněné BMW i7. Premiéra čistě elektrické modelové varianty představuje nejvýznamnější příspěvek nového BMW řady 7 k naplňování cílů udržitelnosti a zdůrazňuje, jak se BMW Group snaží do roku 2030 snížit emise uhlíku ve fázi používání celého vozového parku a ve všech segmentech o dalších 50 % (ve srovnání s rokem 2019).

Potenciál oteplovat planetu je u modelu BMW i7 xDrive60 v průběhu jeho celého životního cyklu při použití současného energetického mixu EU přibližně o 33, resp. 39 % nižší než u nového BMW 740i xDrive/BMW 740i se zážehovým motorem. Pokud se k nabíjení použije energie z obnovitelných zdrojů, rozdíl v potenciálu globálního oteplování v průběhu životního cyklu se ještě zvýší, a to na přibližně 60, resp. 64 procent. Uhlíková stopa nového BMW i7 bude uvedena ve validačním certifikátu potvrzeném nezávislými auditory v době zahájení výroby v červenci 2022.

Obzvláště důsledně se přistupuje ke snižování emisí CO2 uvolňovaných při výrobě páté generace technologie pohonu BMW eDrive, kterou je nové BMW i7 vybaveno. Jen v dodavatelském řetězci snižuje využití ekologicky vyráběné elektřiny pro výrobu bateriových článků a zvýšené použití druhotných surovin emise CO2 ve srovnání s vozidlem, kde tato opatření nejsou použita, přibližně o 20 %.

Cíle udržitelnosti stanovené pro všechny modelové varianty nové řady 7 zahrnují také předcházející výrobní řetězce. BMW Group se zavázala vytvořit nejudržitelnější dodavatelský řetězec v celém automobilovém průmyslu. Hlavními aspekty nákupu jsou dodržování ekologických a sociálních standardů, respektování lidských práv, ochrana přírodních zdrojů a snižování emisí CO2. Po konzultaci s dodavateli jsou proto stanovena opatření pro zlepšení udržitelnosti, jako je například využívání druhotných surovin a obnovitelných zdrojů energie.

Kromě ekologicky šetrného výrobního procesu je zde brán zřetel také na recyklovatelnost konkrétních dílů a na zdravotní aspekty. Kontroly se rovněž soustředí na to, aby potenciálně alergenní materiály, jako je nikl, nebyly používány v oblastech, kde by s nimi mohli přijít do styku majitelé.

BMW Group si kobalt potřebný k výrobě bateriových článků obstarává sama a poté jej poskytuje dodavatelům bateriových článků. Tím je zajištěna naprostá transparentnost, pokud jde o původ materiálu a metody těžby.

Mezi další cíle v oblasti udržitelnosti, které si BMW Group stanovila, patří větší využívání druhotných surovin při výrobě. Společnost sleduje vizi oběhového hospodářství s cílem udržet suroviny v oběhu co nejdéle, a tím snížit vstup primárních materiálů a omezit související potenciálně ekologicky škodlivou těžbu surovin a jejich často energeticky a uhlíkově náročné zpracování. V současné době se vozidla vyrábějí v průměru z téměř 30 % z recyklovaných a znovu použitých materiálů. Přístup „nejdříve použitý materiál“ (tzv. „secondary first“) má postupně tento podíl zvýšit na 50 %.

Interiér nového BMW řady 7 je vybaven pečlivě vybranými materiály, které kombinují nejvyšší kvalitativní standardy s vysokým faktorem udržitelnosti. Klíčovými hledisky jsou přitom úspora zdrojů, energetická účinnost při výrobě a vhodnost pro recyklaci. Podlahové izolace nového BMW řady 7 jsou ze syntetické příze, která se vyrábí speciálně vyvinutým procesem z recyklovaného nylonového odpadu. Výchozím materiálem jsou rybářské sítě vytažené z moře spolu s opotřebovanými koberci a zbytkovým odpadem z výroby plastů. Použití tohoto materiálu, který je znám pod názvem Econyl, pomáhá jak šetřit zdroje, tak snižovat klimatu škodící emise. Proces výroby recyklovaného plastu vypouští přibližně o 80 % méně CO2 než běžná výroba nylonu na bázi ropy.

Vysoce kvalitní recyklovaný materiál se v novém BMW řady 7 objevuje i v mnoha dalších komponentech. Například vnitřní části dveřních výplní, izolace kapoty, lišty nárazníku a okolí přední masky chladiče jsou vyrobeny až ze 100 % z recyklovaného plastu. Vlákna použitá na potahový materiál čalounění stropu i obložení A-, B- a C-sloupků pocházejí výhradně z recyklovaných PET lahví. Ochranné kryty kabeláže jsou vyrobeny z 60 až 100 procent z recyklovaného plastu.

Nové, vysoce kvalitní čalounění Veganza má na dotyk podobné vlastnosti jako kůže a nabízí také stejný komfort. Zároveň tento materiál předznamenává úsporu emisí CO2 ve výši přibližně 85 % ve srovnání s celokoženým čalouněním. Materiály používané pro kožené čalounění pocházejí z kontrolovaných zdrojů buď v Evropě, nebo v USA, Kanadě a Mexiku.

BMW řady 7 je technologickou vlajkovou lodí a hnacím motorem inovací celé produktové řady BMW Group, což platí i pro technologické inovace určené ke zvýšení účinnosti ve fázi používání. Všechny modelové varianty jsou vybaveny nejnovější generací čistě elektrického pohonu, plug-in hybridních systémů nebo spalovacích motorů.

Nové BMW i7 je vybaveno zdokonalenou verzí adaptivní rekuperace kinetické energie zlepšující hospodárnost a prodlužující dojezd. V kombinaci s předvídavým stylem jízdy umožňuje tato funkce adaptivní rekuperace provést více než 90 % všech zpomalení pouze pomocí rekuperace kinetické energie, aniž by bylo nutné jakkoli zatěžovat brzdový systém. Vylepšená regulace teploty vysokonapěťového akumulátoru prodlužuje jeho životnost. Zákazníci BMW Charging mohou baterii svého vozu nabíjet uhlíkově neutrální energií od všech dodavatelů energie.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků