10 / 4 142 další
Nová BMW X5 M a BMW X5 M Competition. Nová BMW X6 M a BMW X6 M Competition.
Novinky > Nová BMW X5 M a BMW X5 M Competition. Nová BMW X6 M a BMW X6 M Competition.
BMW M GmbH odhaluje třetí generaci vysokovýkonných modelů segmentů Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupe (SAC).
Nové BMW X5 M, nové BMW X5 M Competition, nové BMW X6 M a nové BMW X6 M Competition jsou ztělesněním typických M genů, spočívajících v mimořádné obratnosti, dynamice a přesnosti ovládání stojícími daleko nad obvyklou úrovní této třídy. Jejich výjimečné chování na silnicích i mimo ně doplňuje praktičnost, extrovertní design a moderní pojetí luxusu, což jsou naopak vlastnosti typické pro vozy BMW řady X.
Nová BMW X5 M a BMW X6 M Competition budou mít výstavní premiéru v listopadu 2019 na autosalonu v Los Angeles a jejich uvedení na trh proběhne v dubnu 2020.
BMW X5 M se bude prodávat za ceny od 3 320 200 Kč, BMW X6 M má cenu stanovenou na 3 395 600 Kč.
Pohon a zvukový doprovod v charakteristickém M stylu.
Přitažlivost spočívá nejen v podmanivém designu a luxusním charakteru, ale především ve špičkové dynamice, obratnosti a preciznosti. Srdcem systému jejich pohonu/podvozku je nejnovější inkarnace vysokootáčkového motoru V8 s technologií M TwinPower Turbo s objemem 4,4 litru, dosahujícím výkonu až 460 kW (625 k). Osmiválcová jednotka se vyznačuje dvěma turbodmychadly s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu, kříženými svody výfukového systému, přímým vstřikováním paliva a variabilním rozvodem ventilů VALVETRONIC.
Nové BMW X5 M a nové BMW X6 M zrychlují z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, nové BMW X5 M Competition vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy. V případě nového BMW X6 M Competition se stopky při zrychlení na 100 km/h zastaví v čase 3,8 sekundy. Všechny modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.
Vysokootáčkový motor V8 byl navržen v typickém duchu M, což dokazují okamžité reakce na sebemenší pohyb plynového pedálu, precizně dávkovatelný nástup výkonu a lineární křivka točivého momentu v horním spektru využitelných otáček pod plným plynem. Tuhé uložení motoru umožňuje ostřejší nájezdy do zatáček a současně stále zajišťuje tlumení vibrací přecházejících z motoru do kabiny. Úžasný výkon motoru V8 podtrhuje dramatický zvukový projev, generovaný pro tento model specifickým výfukovým systémem. Dvojitá výfuková soustava s velkými tlumiči, elektricky ovládanými klapkami a dvěma páry 100mm koncovek, umístěných v M stylu na obou stranách zadního nárazníku, vytváří emocemi nabitý zvukový doprovod.
Osmistupňová převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic a třemi režimy řazení.
Nejnovější verze osmistupňové převodovky M Steptronic s funkcí Drivelogic je dokonale naladěna podle výkonových charakteristik motoru V8. Její přímé spojení s motorem, optimální rozsah převodových poměrů a extrémně krátké časy řazení znamenají, že je hnací síla přenášena s pozoruhodnou dynamikou. Převodovka je regulována pomocí nejnovějšího M-specifického voliče s tlačítkem Drivelogic. M řadicí páčky na volantu dávají řidiči možnost manuálního řazení.
Funkce Drivelogic umožňuje přizpůsobit rychlost řazení převodovky jak v automatickém, tak i manuálním režimu aktivací jednoho ze tří odlišně konfigurovaných nastavení. Řidiči si mohou vybrat z nastavení, která byla speciálně nakonfigurována pro více komfortní jízdu, dravější jízdní dynamiku nebo ultra sportovní jízdu.
Podvozek.
Základem osobitého charakteru těchto vysokovýkonných přírůstků do segmentů SAV (Sports Activity Vehicle) a SAC (Sports Activity Coupe) je tep zvyšující jízdní dynamika na silnici a nepřekonatelná schopnost zvládat nástrahy terénu. Jádrem všeho je precizní konstrukce podvozku, který zvládá přenášet extrémní výkon motorů těchto automobilů.
Systémy podvozku a odpružení nového BMW X5 M, nového BMW X6 M a modelů Competition umožňují nabídnout výjimečnou škálu schopností od naprosté sportovnosti po excelentní jízdní komfort na dlouhých cestách. Charakteristická technologie podvozku a extrémně tuhé silentbloky nabízejí špičkovou jízdní dynamiku.
Špičková jízdní dynamika nového BMW X5 M, nového BMW X6 M a modelů Competition je zčásti daná také M specifickou kinematikou zavěšení, ale také speciálně navrženou elastokinematikou obou náprav a taktéž supertuhými silentbloky spojujícími podvozek a karoserii.
Extrémní je například tuhost spodního ramena navrženého jako uzavřený celek. Tuhost zadní části karoserie dále zvyšuje skupina dílů, které byly cíleně vyvinuty pro tyto čtyři modely. Patří mezi ně vzpěry v oblasti nápravy se speciálně navrženými axiálními rameny, stejně jako „most“ v tunelu převodovky, který se spojuje nad výfukovým potrubím. Na míru vyladěný podvozek zaručuje lineární nárůst příčných sil při průjezdu zatáček, což je vlastnost, pro kterou jsou modely BMW M vyhlášené. Výsledkem je precizní ovladatelnost bez ohledu na aktuální příčné zrychlení.
M dvoudílné brzdy s integrovaným brzdovým systémem a M specifickým nastavením.
Brzdná síla je řízena prostřednictvím integrovaného brzdového systému, který do jediného kompaktního modulu sdružuje aktivaci brzd, posilovač brzd a ovládání brzd. Verze integrovaného brzdového systému vyvinutá pro modely BMW M nabízí dvě nastavení chodu pedálu. Režimy COMFORT a SPORT řidiči umožňují zvolit na komfort orientovanou zpětnou vazbu při sešlápnutí brzdového pedálu nebo extrémně přímou a okamžitou reakci.
Design.
Luxusní atmosféru uvnitř vysokovýkonných modelů vytváří velkorysý vnitřní prostor, prvotřídní materiály a kvalita zpracování demonstrující precizní řemeslný um. Elegantní a moderní styl palubní desky dále vytvářejí displeje a ovládací prvky v typickém M designu, stejně jako mnoho dalších pro tyto modely specifických doplňků, které dávají opticky najevo zaměření na mimořádně sportovní zážitky z jízdy.
Výbava.
Extrovertní vzhled a senzační výkony nového BMW X5 M, nového BMW X6 M a jejich Competition derivátů servírují mimořádné hody pro všechny smysly. Vyšší postavení těchto modelů v rámci jejich kategorií a jedinečný koncept, na němž jsou postaveny, dále zdůrazňuje pro jejich účely vytvořený seznam standardní výbavy. M multifunkční sedadla, M kožený volant, M specifické ukazatele přístrojového panelu a Head-Up Displej plus ergonomicky optimalizované uspořádání ovladačů řidiči poskytují všechny nástroje pro precizní ovládání i v náročných situacích a při jízdě na limitu. Nový systém ovládání umožňuje přesně přizpůsobit intenzivní M pocit osobním preferencím a aktuální jízdní situaci. Součástí standardní výbavy je elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, stejně jako funkce komfortního přístupu umožňující bezdotykové otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru
Luxusní prostředí v interiéru je v neposlední řadě vytvořeno zásluhou jemného celokoženého čalounění Merino, které je k dispozici v pěti barevných provedeních, kůží potažené palubní desky od BMW Individual a prostorového osvětlení, zatímco součástí standardní výbavy těchto vysokovýkonných modelů je také 2,5zónová klimatizace.
Jako alternativa ke standardně nabízeným adaptivním LED světlometům jsou v nabídce volitelné laserové světlomety BMW Laserlight, které prodlužují dosah světleného paprsku dálkových světel až na 500 metrů.
Asistenční systémy: pohodlí a bezpečnost à la carte.
Active Guard Plus, který tvoří systém varující před nebezpečím kolize s vozem jedoucím vpředu s brzdnou funkcí a upozornění před nechtěným opuštěním pruhu, lze doplnit řadou dalších volitelných asistenčních systémů. Patří mezi ně systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, systém nočního vidění a Driving Assistant, který zahrnuje upozornění na nechtěnou změnu jízdního pruhu, upozornění na vůz přijíždějící zezadu z boku a systém prevence před nárazem zezadu.
Standardně dodávaný Parking Assistant řidiči pomáhá při výběru parkovacího místa a s následným manévrováním. Zahrnuje také aktivní parkovací asistent a zadní couvací kameru. Asistent couvání je rovněž součástí standardní výbavy a je možné objednat i jeho zdokonalenou verzi Parking Assistant Plus s funkcemi Top View, Panorama View, 3D Top View a Remote 3D View.