10 / 3 580 další
Nekupujeme si auta, se kterými nejde spárovat náš mobilní telefon
Novinky > Nekupujeme si auta, se kterými nejde spárovat náš mobilní telefon
Vliv chytrých telefonů na naše životy byl poprvé naplno odhalen. Zákazníci přiznávají, že se jim u nového modelu může líbit vše možné – design, cena, spotřeba i jízdní vlastnosti, ale přesto z dealerství odejdou, pokud s vozem nemohou propojit svůj „milovaný“ mobilní telefon.
Studie*, která společnosti Nissan objasnila význam vývoje nejmodernějších informačních a zábavních systémů u crossoverů jako Qashqai, Juke a X-Trail, přinesla tyto výsledky:
- Pro 28 % zákazníků je připojení chytrého telefonu důležitější než jiné vlastnosti vozů, např. spotřeba paliva
- 13 % zákazníků by si nekoupilo vůz, který nemá připojení k internetu
- Pro 20 % zákazníků by lepší možnost připojení byla důvodem ke koupi vozu jiné značky
Výzkum odstartoval významné investice ze strany Nissanu, jejichž cílem je zajistit bezproblémovou integraci telefonů. Ta je vzhledem k rostoucí poptávce po možnosti datových přenosů a stahování zásadně důležitá.
Vedoucím evropského týmu je Patrick Keenan, jemuž se v Nissanu přezdívá „pán 40 mobilů“.
Patrick vysvětluje: „Životní cyklus dnešních nových vozů, než je nahradí nová generace, činí zhruba 5 až 6 let. Mobilní telefon se ale na trhu ohřeje sotva 2 roky, než výrobce přijde s dalším. Podstatou mé práce je snaha udržovat schopnost komunikace mezi vozy a telefony.“
Patrickovou prioritou je zajistit, aby si Nissan v oblasti spotřební techniky i nadále udržoval náskok. Jeho tým může díky síti kontaktů v této branži předvídat budoucí trendy a zabezpečit kompatibilitu hardwarových i softwarových součástí nejnovějších palubních desek vozů Nissan s většinou současných i starších telefonů.
V zásuvkách Patrickova stolu v Evropském technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu leží desítky telefonů. S jejich pomocí dále rozvíjí a ladí možnosti připojení. Při práci na budoucnosti vozů Nissan denně iniciuje i přijímá stovky testovacích telefonních hovorů.
„Mým úkolem je postarat se, aby z dealerství Nissan po celé Evropě nikdo neodešel s prázdnou jen kvůli tomu, že s vozem, který si chce koupit, nelze spárovat jeho telefon,“ říká Patrick.
Budoucnost automobilového průmyslu zahrnuje i koncepci autonomní jízdy. Nissan se již na poli této rozvíjející se technologie etabloval. Jeho systém „ProPilot 1.0“ (umožňující autonomní jízdu v jednom dálničním pruhu) si evropskou premiéru odbyde v roce 2017 jako součást výbavy modelu Nissan Qashqai.
Vynikající možnosti připojení a integrace dat představují zásadní dílky této skládačky. Patrick je navíc členem globálního týmu konstruktérů společnosti Nissan, který pracuje na vývoji architektury propojených vozidel, jejíž hlavními prioritami jsou bezpečnost a ochrana.
Zásadní význam propojení nového vozu s mobilním telefonem řidiče potvrzuje také Jan Vavřička - šéfredaktor časopisu Nové automobily v ČR, který říká: "První věc, kterou zkouším okamžitě po usednutí za volant nového vozu je propojení mobilu s automobilem pomocí technologie bluetooth. Pokud připojení selže nebo testovaný vůz takovou možnost vůbec nemá, ztrácí pro mne dotyčný vůz užitnou hodnotu, získává mínusové body a ztrácí šanci na perfektní první dojem."
* McKinsey and Company, Connected Car: Automotive Value Chain Unbound (Datové spojení s vozem: Rozplétání otázky hodnoty vozu)
Autor: Autosystem.cz