10 / 3 779

Modernizovaná Kia Optima nabídne nové pohonné jednotky

27.2.2018 |  Štítky: KIA


 
Optima nabídne dvě nové pohonné jednotky: zbrusu nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection) a přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. Nová Optima kromě designových úprav v exteriéru i interiéru přináší nejmodernější technologie aktivní bezpečnosti a palubní konektivity Kia.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Model Optima se v roce 2017 těšil rekordním prodejům, které narostly z 9 600 na loňských více než 16 800 vozidel. U modelu klíčového pro udržitelný růst značky Kia v Evropě se v roce 2017 podařilo zachovat pozitivní prodejní trend díky uvedení nových variant. Sem patří kombi Sportswagon a výkonná provedení GT, stejně tak jako Plug-in hybrid s ultra nízkými emisemi.“
 
„Optima nyní disponuje provedením pro jakékoli požadavky a díky svému modernizovanému designu, novým motorům a ještě širší nabídce technologií se stává ještě atraktivnější volbou pro firemní i soukromé zákazníky.“
 
Pohon: nízké emise lehkých přeplňovaných motorů
Pro Optimu je nyní k dispozici zbrusu nový naftový motor Kia ‘U3’, který s rezervou splňuje přísnější omezení emisní normy Euro 6d TEMP. Nová jednotka ‘U3’ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu Common Rail, přímé vstřikování) nahrazuje dřívější agregát 1,7 litru CRDi. Nový motor používá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nová pohonná jednotka díky tomu vykazuje nízké emise CO2, pevných částic a oxidů dusíku. Hnací ústrojí disponuje výkonem 136 k a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min.
Novinkou v nabídce motorizací je i benzínový agregát Kia 1,6 litru T-GDI o výkonu 180 k. Lehký přeplňovaný motor je další možností volby mezi atmosférickou jednotkou 2,0 litru CVVL o výkonu 163 k a přeplňovaným agregátem 2,0 litru T-GDi o výkonu 245 k, určeným pro sportovněji zaměřenou variantu GT. Nová pohonná jednotka 1,6 litru T-GDI 180 k je spojena s hladce řadící sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (7DCT), umožňující řazení pomocí pádel pod volantem.
Nový volič jízdních režimů umožnuje přepínání mezi režimy Eco, Comfort, Sport a Smart. V každém z režimů si řidič upravuje reakce hnacího ústrojí, ať již s důrazem na nízkou spotřebu paliva nebo bezprostřednější akceleraci. Navolením jízdního režimu se též upravuje účinek posilovače řízení (zde uloženého v převodce řízení), buďto pro pohodovou jízdu bez stresu, nebo naopak pro bezprostřední reakce řízení při sportovnější jízdě. Režim ‘Smart Mode’ se snaží předvídat potřeby řidiče a automaticky přepíná mezi režimy Eco, Comfort a Sport podle aktuální situace. Optima se tak dokáže průběžně přizpůsobovat chování řidiče a změnám jízdních podmínek s odhadováním upřednostňovaného stylu řidiče za různých rychlostí a v různých prostředích.
 
Modernizovaný design exteriéru i interiéru
Návrháři Kia provedli ve ztvárnění exteriéru Optimy řadu úprav. Patří sem mj. přepracovaný přední nárazník, nové koncové svítilny typu LED a přepracované přední světlomety a mlhová světla. Provedení sedan dále zaujme novým tvarem zadního nárazníku. Tygří maska chladiče používá novou povrchovou úpravu v lesklém chromu, přispívající k rafinovanému a cílevědomému vzhledu. V nabídce se objevuje nový červený odstín karoserie ‚Runway Red‘, stejně tak jako nový design litých kol o velikosti 16, 17 nebo 18".
V kabině najdeme nový volant a matné chromové dekory na středovém panelu, protažené napříč celou přístrojovou deskou. Zájemci mohou zvolit čistě černý interiér, dvoubarevné schéma v kombinaci černé a šedé látky či kůže, resp. nové látkové či kožené čalounění v hnědém odstínu.
Optima kromě toho nabízí nové ambientní osvětlení kolem přístrojové desky a dveří, včetně možnosti přepínat mezi šesti různými barvami – případně přiřadit různé barvy světla jednotlivým jízdním režimům. Osvětlení kabiny je standardně nastaveno jako jemně zelené v režimu Eco, resp. červené v režimu Sport. V režimu Smart se ambientní osvětlení přepne do měkce modrého tónu.
 
Modernizovaný design provedení GT a GT Line
K upravenému stylovějšímu a markantnějšímu vzhledu provedení GT a GT Line přispívají nová LED mlhová světla, design 18" litých kol a subtilní leskle černé dekory na zpětných zrcátkách, prazích karoserie a kolem sání vzduchu.
Interiéru se týkají tatáž vylepšení kvality materiálů a dekorů jako u standardního provedení, přičemž sedadla se nyní nabízejí ve dvoubarevné kombinaci černé a červené kůže. K dispozici je i čalounění černou kůží s kontrastním červeným prošíváním. U verze GT najdeme na předních sedadlech vyšitá decentní loga GT s kontrastním černým nebo šedým stehem (v závislosti na zvoleném čalounění).
 
Bezpečnost: nabídka nových prvků aktivní bezpečnosti
K dispozici jsou nejmodernější systémy na podporu řízení Kia (ADAS), které spočívají v promyšleném návrhu bezpečných vozidel na základě technologií aktivní bezpečnosti, aby se automobil nehodám zcela vyhnul, nebo se alespoň zmírnily jejich následky.
Nový systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW) pro model Optima monitoruje celou řadu vstupů od vozidla i řidiče, a pomáhá tak bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem. Pokud zaznamená, že poklesla koncentrace řidiče, rozezní varovný tón a současně na panelu se sdruženými přístroji zobrazí upozornění. Podle průzkumů má únava řidiče na svědomí až čtvrtinu všech smrtelných dopravních nehod v Evropě*. Podle konzervativního odhadu Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se ve Spojených státech každoročně uskuteční na 100 tisíc dopravních nehod (nahlášených policii) v přímém důsledku únavy řidiče. Odhadované následky pak v USA každoročně čítají 1550 obětí na životech a 71 tisíc případů zranění**.
Z dalších bezpečnostních prvků pro model Optima jmenujme například: asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA) s rozpoznáváním chodců***, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA); asistent dálkových světel (HBA) a plně diodové světlomety s funkcí dynamického přisvěcování do zatáček. Díky uvedeným technologiím je Optima jedním z nejbezpečnějších vozů v dané třídě.
 
Technologie: systém palubního infotainmentu s připojením a systém sledování okolí vozidla
Nová Optima se bude nabízet s nejmodernější verzí systému palubního infotainmentu Kia s dotykovým displejem o úhlopříčce 7,0 nebo 8,0" s navigací a online službami Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Součástí dotykového rozhraní je i podpora technologií Apple CarPlay™ a Android Auto™ pro bezproblémové propojení s chytrými telefony. Android Auto™ spolupracuje se zařízeními na bázi systému Android počínaje verzí 5.0 (Lollipop); Apple CarPlay™ pak slouží pro zařízení iPhone 5 nebo novější. Součástí středového panelu je systém bezdrátového dobíjení chytrých telefonů pro snadné dobíjení mobilních přístrojů na cestách.
Systém palubního infotainmentu je propojen s novým kamerovým systémem sledování okolí vozidla AVM (systém sledování okolí vozidla), nyní s vyšším rozlišením. Uvedený systém využívá kamery zabudované vpředu, vzadu a po stranách vozidla, a pomáhá tak řidiči při parkovacích manévrech tím, že zobrazuje Optimu a bezprostřední okolí z ptačí perspektivy.
 
Modernizovaný sedan a kombi Optima v prodeji již ve 4. čtvrtletí 2018
V souladu s příslibem kvality automobilky Kia se bude nová Optima tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Modernizovaný sedan a kombi Optima se na českém trhu začne prodávat v průběhu 4. čtvrtletí 2018.
 
Poznámky:
*’Sleepiness at the wheel’ (Ospalost za volantem), Association des Sociétés Françaises d'Autoroutes & Institut National du Sommeil et de la Vigilance, červen 2013
**Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA): „Drowsy Driving Research and Program Plan“ (Průzkum a programový plán řízení pod vlivem únavy); březen 2016
***Asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA) představuje pouze asistenční systém a nikdy nezbavuje řidiče odpovědnosti za bezpečné ovládání vozidla. Řidič je i nadále povinen přizpůsobit způsob ovládání vozidla vlastním řidičským schopnostem, zákonným požadavkům, celkovému stavu vozovky a aktuální dopravní situaci. Systém FCA není určen k autonomnímu řízení vozidla.
Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků