10 / 1 919

Modely Lexus, které uspokojí i milovníky rychlé jízdy

8.11.2017 |  Štítky: Lexus



Vůbec nejrychlejším je model RC F, který se z nuly na sto dostane za 4,5 sekundy. Rodinný sedan GS F to zvládne o desetinu pomaleji. Podobně jako více než pětimetrová luxusní limuzína LS 500 nebo kupé LC 500.

Nejrychlejší Lexus RC F
Lexus RC F je nejrychlejší auto, které v aktuální nabídce japonské značky najdeme. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere tomuto modelu pouhé čtyři a půl sekundy, maximální rychlost je 270 km/h. Za vším stojí nejsilnější motor v dějinách značky Lexus V8, pětilitrový osmiválec o výkonu 477 koní s točivým momentem 520 Nm. Hnací síla se přenáší na zadní kola pomocí automatické, osmistupňové převodovky. V základu má RC F samosvorný diferenciál Torsen, za příplatek je však k dispozici diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu. Ten má na výběr tři pracovní režimy: STANDARD, SLALOM a TRACK. Zajímavé je, že během klidnější jízdy se umí silný motor tohoto kupé přepnout do úspornějšího Atkinsonova cyklu s objemem motoru 4,2 l a nižší spotřebou pohonných hmot, a když je naopak potřeba výkon zvýšit, přechází do konvenčního Ottova cyklu.

Sedan Lexus GS F
O tom, že i limuzína může být rychlá, vás přesvědčí sedan Lexus GS F, který rozjedeme na 100 km/h během 4,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 270 km/h, kdy dojde k aktivaci elektronického omezovače rychlosti. Pod kapotou tohoto GS F najdeme, stejně jako u modelu RC F, motor V8 o výkonu 477 koní a objemu pěti litrů. Také tady se hnací síla přenáší na zadní nápravu pomocí automatické převodové skříně Sport Direct Shift, která disponuje osmi převody. Řidič se může rozhodnout i pro režim ručního řazení, kde změna rychlosti trvá pouhé 0,2 sekundy. Model GS F je rovněž vybaven aktivním diferenciálním mechanismem TVD, umožňujícím zvolit si nejvhodnější pracovní režim.

Konvenční automat Lexus LS 500 a jeho 421 koní
Ani nejnáročnější milovníci luxusu nemusí rezignovat na své sportovní ambice. Za maskou modelu Lexus LS 500 se skrývá tři a půl litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 421 koní s točivým momentem 600 Nm. Pohon se přenáší na všechna čtyři kola pomocí desetistupňové automatické převodové skříně. Ačkoli se jedná o konvenční automat s hydrodynamickým měničem, rychlostí změny převodů může konkurovat dvouspojkovým převodovkám. Tato konfigurace hnací soustavy v praxi znamená, že největší, více než pětimetrová limuzína značky Lexus umí zrychlit z nuly na 100 km/h za čtyři a půl sekundy a dokáže to rozpálit až na 250 km/h. Podobně jako v případě řady jiných aut mateřské značky i tady může řidič ovlivňovat charakteristiku vozu a vybírat si z několika jízdních režimů.

Komfortní kupé Lexus LC 500
Ti, kdo touží po sportovních zážitcích, kupé karosériích a vysoké úrovní komfortu, by měli sáhnout po modelu LC 500. Auto se na stovku dostane za 4,7 sekundy a může pokračovat až do rychlosti 270 km/h. Pod kapotou dřímá pětilitrová V-osmička o výkonu 477 koní, jejíž maximální krouticí moment činí 540 Nm. Rovněž v tomto modelu spolupracuje s motorem desetirychlostní automatická převodovka, která posílá hnací sílu na zadní kola. Vůz je vybaven řazením s umělou inteligencí AI-SHIFT, což je systém, který analyzuje styl jízdy řidiče a podle toho volí optimální převod. Řidič má také možnost volit rychlosti sám, přepne-li na manuální režim „M” a použije páčky u volantu.

Lexus IS 200t
Vedle silnějších vozů Lexus nejsou výsledky modelu IS 200t na první pohled tak impozantní, ovšem zrychlení z 0 na 100 km/h za sedm sekund a maximální rychlost 230 km/h z něj rozhodně nedělají pomalé auto. Tento čtyřdveřový sedan pohání dvoulitrový čtyřválcový řadový motor s turbem typu twin scroll, který umí vyvinout výkon 245 koní a dosáhnout maximálního točivého momentu 350 Nm. Jednotka pohání zadní kola, na která se výkon přenáší pomocí osmistupňové převodové skříně vybavené sekvenčním režimem.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 29 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků