10 / 3 590

Modely Audi S5 nyní s motorem TDI

17.4.2019 |  Štítky: Audi | elektrický pohon | elektromobily

Audi S5 má poprvé pod kapotou vznětový motor V6.

Jednotka 3.0 TDI dosahuje v modelech S5 Coupé TDI a S5 Sportback TDI nejvyššího výkonu 255 kW a na klikový hřídel působí točivým momentem až 700 N.m. Elektricky poháněné dmychadlo zajišťuje excelentní zrychlení při rozjezdu. Částečně hybridní systém zvyšuje hospodárnost. Uvedená kombinace výkonu, točivého momentu a hospodárnosti je v tomto segmentu jedinečná.

Motor 3.0 TDI s mohutným točivým momentem
Jednotka 3.0 TDI v modelech S5 je nejvýkonnější verzí vznětového vidlicového šestiválce Audi. Hodnota kombinované spotřeby paliva EU, vypočtená z hodnoty naměřené podle metodiky WLTP, je u obou verzí S5 Coupé TDI a S5 Sportback TDI navzdory výrazně vyšším výkonovým parametrům pouhých 6,2 litru nafty na 100 kilometrů. Nové modely S překonávají své předchůdce, poháněné zážehovými motory V6, spotřebou paliva, která je v průměru o 19 procent nižší, a to navzdory výrazně vyššímu točivému momentu.

Vznětový šestiválec zajistí modelu S5 Coupé zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,8 sekundy a modelu S5 Sportback za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vznětový motor V6 je díky těmto vlastnostem ideálním pohonem, který se vyznačuje agilitou, spontánností, nízkou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem.

Pohon modelů S5 TDI kombinuje EAV a částečně hybridní techniku (MHEV). Oba systémy jsou součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V.

EAV: rychlá podpora turbodmychadla
Elektricky poháněné dmychadlo modelu Audi S5 TDI je novinkou v tomto segmentu. Podobá se konvenčnímu výfukovému turbodmychadlu, oběžné kolo turbíny je však nahrazeno kompaktním elektromotorem, který výkonem až 7 kW zrychlí oběžné kolo kompresoru během cca 300 milisekund na 65 000 otáček za minutu. K tomu dochází v situacích, v nichž řidič požaduje vysoký výkon, ale výfukové plyny ještě nedisponují dostatečným množstvím energie k pohonu výfukového turbodmychadla.

Technika MHEV: rekuperace nebo setrvačná jízda
Systém částečně hybridního pohonu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) v nových modelech S, který je rovněž součástí nové elektrické sítě s napětím 48 V, dokáže snížit spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Pokud řidič uvolní při jízdě rychlostí 55 až 160 km/h pedál plynu, může jet vůz po dobu až 40 sekund setrvačností, s vypnutým motorem.

Osmistupňová převodovka tiptronic: extrémně rychlá a komfortní
Přenos hnací síly motoru 3.0 TDI zajišťuje mimořádně rychle a komfortně řadící osmistupňová převodovka tiptronic. Nižší převodové stupně mají sportovně krátké převody, zatímco dlouhé převody vyšších převodových stupňů snižují otáčky motoru a spotřebu paliva. Řidič může nechat pracovat samočinnou převodovku s kapalinovým měničem momentu automaticky, nebo může aktivně dávat vlastní povely k řazení.

Trvalý pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem
Srdcem převodného ústrojí modelů Audi S5 Coupé TDI a S5 Sportback TDI je samosvorný mezinápravový diferenciál, který za obvyklých provozních podmínek rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. Ztratí-li kolo trakci, přenese diferenciál většinu hnací síly na nápravu s lepší trakcí – v závislosti na jízdní situaci může být až 70 procent točivého momentu přiděleno přední nápravě, nebo 80 procent zadní nápravě.

Sportovní design
Vnější design modelu S5 s velkými plochami, ostrými hranami a napínavou hrou světla a stínu přebírá progresivní designérský styl značky Audi.

Při pohledu z profilu jsou mimořádně nápadná vnější zpětná zrcátka s kryty se vzhledem hliníku a výrazně konturované prahové lišty. Modely S5 Coupé a S5 Sportback mají spoiler na víku zavazadlového prostoru. Zadní světlomety LED s dynamickými ukazateli směru patří k sériové výbavě. Paleta laků zahrnuje devět odstínů, včetně barev šedá Quantum, šedá Daytona a modrá Turbo.

Přístrojovou desku člení široký pás výdechů ventilační soustavy, elegantní ovládací panel klimatizace a velké plochy ozdobných obložení. Na přání mohou být modely S5 vybaveny elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru ve spojení se senzorem pohybu.

Interiéru dominuje elegantní černá, od čalounění stropu až po podlahové koberce. Logo S s červeným kosočtvercem zdobí osvětlené prahové lišty, multifunkční sportovní volant plus obšitý kůží a ozdobný prvek na hlavici páky voliče převodovky tiptronic.

Ovládání a informační a zábavní systémy: nejlepší informace a dokonalé síťové propojení
Systém MMI ve výbavě modelů S5 nabízí velmi moderní ovládání. Jeho nízké hierarchie napodobují současné chytré telefony, včetně inteligentního textového vyhledávání s nápovědou. Hlasové ovládání zpracovává pokyny pronášené hovorovým jazykem. Na přání dodávaný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit zobrazuje na 12,3“ displeji veškeré důležité informace. Jedním ze tří režimů zobrazovaní, které si může řidič vybrat, je režim S, u něhož je otáčkoměr umístěn uprostřed. Na přání dodávaný průhledový displej promítá důležité informace jako symboly a číslice na čelní okno.

Systém zahrnuje hardwarový modul Audi connect, který vozidlo připojí k internetu prostřednictvím LTE. Jeho součástí je i hotspot WLAN. Na přání dodávaný Audi phone box bezkabelově připojí chytré telefony k anténě vozidla a zajistí jejich indukční nabíjení v souladu se standardem Qi.

Asistenční systémy: komfort a bezpečnost
Některé funkce jsou zařazeny do sériové výbavy. Na přání dodávané systémy lze objednávat buď samostatně, nebo v paketech „Parking“, „City“ a „Tour“. Mezi nejinovativnější systémy patří adaptivní tempomat včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro vyhýbací manévry, asistent pro odbočování a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící vzadu ze stran při couvání.

Modely Audi S5, poháněné motory TDI, budou uvedeny na evropský trh v květnu 2019. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 32 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků