10 / 4 004 další
Mitsubishi Motors na Šanghajském autosalonu 2019
Novinky > Mitsubishi Motors na Šanghajském autosalonu 2019
Společnost Mitsubishi Motors na 18. ročníku mezinárodní výstavy automobilového průmyslu v Šanghaji představí řadu modelů.
Mitsubishi na svém stánku uspořádá asijskou premiéru konceptu MITSUBISHI e-Yi CONCEPT, představujícího model SUV příští generace. Uvedený model je ukázkou technologií elektrifikace a pohonu 4WD, dvou klíčových silných stránek Mitsubishi, společně s vyspělými systémy na podporu řízení (ADAS). Koncept bude na stánku prezentován po boku modelů Eclipse Cross a Outlander z místní čínské výroby automobilky Mitsubishi.
MITSUBISHI e-Yi CONCEPT
Základní koncepce
Plug-in hybridní elektromobil (PHEV) MITSUBISHI e-Yi Concept, poháněný systémem Twin Motor, zhmotňuje klíčový slogan MMC „Drive your Ambition“. Klíčové vlastnosti: dlouhý dojezd typický pro plug-in hybridy poháněné elektřinou i benzínem a vynikající provozní schopnosti a odolnost dodávající řidiči potřebnou jistotu za jakýchkoli klimatických podmínek a na každém povrchu. Vynikající obestavění prostoru se třemi řadami sedadel umožňuje nejrůznější využití, od převozu vyššího počtu osob až po velký náklad.
Exteriér
Přední partie staví na nejnovějším provedení ‚dynamického štítu‘ (designové koncepce Mitsubishi), který tvoří impozantní vzhled s křivkami plynoucími z boků vozidla a obepínajícími jako ochrana středovou část, kde vyčnívá hranatá maska chladiče, tvořená horizontálními a vertikálními žebry.
Formou vyjádření jedinečných vlastností PHEV je měkce modré podsvícení chromových částí ‚dynamického štítu‘ u zaparkovaného vozidla v době, kdy se nabíjí, nebo naopak dodává elektřinu pro potřebu domácnosti.
Lak karoserie v tmavém saténově šedém odstínu připomíná kovové hobliny pro vyjádření odolnosti a spolehlivosti SUV, stejně tak jako vyvážené kvality. Z finálních úprav tohoto všestranného crossoveru-SUV dále jmenujme dálkově ovládaný elektrický střešní box s namontovanými světly nebo ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.
Interiér
Interiér byl navržen s cílem vyjádřit eleganci příslušející kultivovanému městskému prostředí, resp. všestrannou mobilitu, kterou dokáže poskytnout pouze SUV, ale zároveň nabídnout dostatečné pohodlí pro uvolněné cestování více cestujících. Provedení přístrojové desky staví na designové koncepci interiéru Mitsubishi ‚v horizontální ose‘, zajišťující vynikající výhled směrem vpřed a evokující v kabině otevřenou a vzdušnou atmosféru.
Součástí přístrojového štítu řidiče je LCD displej o velikosti 12,3", na němž se zobrazuje rychlost, otáčky motoru a toky energií hybridního ústrojí i další informace o vozidle a trase, stejně tak jako údaje navigace v rámci pokrokové platformy online služeb Mitsubishi Connect. Podobný displej o velikosti 12,3" se nachází uprostřed přístrojové desky, a tak může celá posádka sledovat informace systému palubní zábavy po celou trasu až do cíle.
Palubní technologie
MITSUBISHI e-Yi CONCEPT spojuje klíčové technologie elektrifikace a pohonu 4WD, stejně tak jako vyspělé systémy na podporu řízení (ADAS) a technologie konektivity. Řidič i zbytek posádky tak může cestovat v bezpečí a s jistotou bez ohledu na klimatické podmínky nebo kvalitu povrchu.
Elektrifikace
Koncept pohání vlastní systém plug-in hybridního pohonu, vyvinutý pro model Outlander PHEV a postupně v tomto modelu vylepšovaný. Pod podlahou uprostřed vozidla se nachází velkokapacitní baterie soustavy pohonu. Díky vynikajícímu obestavění prostoru vznikl velkorysý interiér pro až tři řady sedadel.
Pro plug-in hybridní pohon (PHEV) byl navržen benzínový motor o objemu 2,4 litru. Kromě vyšší efektivity samotné plug-in hybridní soustavy pak koncept využívá pečlivě odladěné technologie ke snížení spotřeby paliva, jako je např. aktivní zavírání lamel před chladičem ke snížení aerodynamického odporu.
Koncept vykazuje dojezd čistě na elektřinu přes 70 km (podle metodiky WLTP) a při plně nabité baterii a s plnou nádrží paliva nabídne celkový dojezd přes 700 km (WLTP).
Soustava pohonu
MITSUBISHI e-Yi Concept využívá systém stálého pohonu všech kol Twin Motor 4WD s vysoce výkonnými a účinnými elektromotory, které pohánějí obě nápravy; s uplatněním know-how získaného při vývoji vozů řady Lancer Evolution také využívá technologii aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC) k optimálnímu rozdělování hnacího momentu mezi přední kola. Uvedené komponenty se využívají společně s integrovaným systémem pohonu všech kol S-AWC, který přináší zásadní zlepšení dynamických schopností vozu – akcelerace, zatáčení, brzdění – komplexním řízením brzdné síly na jednotlivých kolech (systém ABS) a výkonu elektromotorů na přední i zadní nápravě (aktivní řízení stability, systém ASC).
Hnací ústrojí Twin Motor 4WD zajišťuje mimořádně agilní rozdělování hnacího momentu mezi obě nápravy a vyznačuje se i suverénním zátahem, typickým pro elektrický pohon s maximem točivého momentu dostupným již od nulových otáček. Systém S-AWC zlepšuje dynamické jízdní schopnosti a zprostředkuje jedinečnou úroveň agilního ovládání vozu s příjemnou zpětnou vazbou. Současně zvyšuje stabilitu díky potlačování prokluzu kol na neupravených a zasněžených cestách nebo jiných kluzkých površích ve snaze vždy přenášet na povrch vozovky maximální hnací sílu.
Vyspělé systémy na podporu řízení / technologie konektivity
Technologie ADAS pomáhají řidiči na dálnicích s ovládáním akcelerační pedálu, brzd a řízení. To napomáhá zmírňovat stres při řízení a únavu na delších cestách, stejně tak jako omezovat tvorbu kolon v dopravě.
Technologie konektivity přispívá k hladšímu startu cesty díky propojení s chytrým telefonem, na kterém může řidič přednastavit cíl trasy. Při výběru optimální trasy se prostřednictvím nejrůznějších služeb využívají informace o počasí, teplotě, topografii, dopravních informacích a stavu vozovky na trase. S využitím systému hospodaření s energiemi v rámci baterie soustavy pohonu a systému S-AWC optimálně rozděluje hnací moment v zájmu bezpečného a pohodlného cestování i nižší spotřeby paliva.