10 / 3 584

Legenda se vrací: nová Toyota GR Supra

15.1.2019 |  Štítky: Toyota | sportovní vozy

Nová Toyota GR Supra, pátá generace legendárního sportovního vozu značky Toyota, se 14. ledna 2019 představuje ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu.

Nová Toyota GR Supra byla koncipována jako sportovní vůz v té nejryzejší formě, bez jakýchkoli kompromisů, které by mohly negativně ovlivnit požitek z jízdy. Hlavní konstruktér Tetsuja Tada se držel klasické podoby s řadovým šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol, v duchu tradic předešlých generací modelu Supra a původního sportovního modelu 2000GT. 

Design ryzího sportovního vozu
Výsledná podoba vozu je postavena na třech klíčových prvcích: krátkém rozvoru, velkých kolech a rozkročeném postoji; čistě provedené dvoumístné kabině; a dlouhé kapotě v kombinaci s kompaktní karoserií, odrážející spojení řadového šestiválcového motoru a pohonu zadních kol.

Návrh čelní partie se inspiroval čtvrtou generací modelu Supra, avšak nyní je ještě expresivnější díky nízkému postoji, který zdůrazňuje markantní středová maska chladiče lemovaná velkými přívody vzduchu, nezbytnými k chlazení motoru. Výrazné světlomety používají uspořádání se šesticí LED zdrojů s integrovanými ukazateli směru a světly denního svícení. 

Atraktivní stylistické ztvárnění Toyoty Supra se představí v nejlepším světle i díky osmi různým barevným odstínům karoserie, včetně výrazné červené, žluté nebo modré. Pro speciální edici tohoto modelu bude k dispozici nová matně šedá Storm, která ještě opticky zdůrazní zdánlivě kovovou texturu zakřivených ploch vozidla s matnou povrchovou úpravou a náznakem modrého tónu.

Pojetí kokpitu: usazení řidiče do středu dění
Přímo před řidičem najdeme projekční displej, přístroje a páčky řazení. Další spínače se nachází na tříramenném volantu. Samotný volant (obšitý kůží) svým tvarem zaručuje skvělý úchop. Jemný displej o úhlopříčce 8,8" v přístrojovém štítu, skvěle čitelný pohledem skrz volant, používá otáčkoměr s 3D efektem a indikátorem řazení uprostřed; nalevo od otáčkoměru se nachází digitální rychloměr, napravo pak informace systému palubního infotainmentu a navigace.

Parametry motoru
Sportovním srdcem nové Toyoty GR Supra je řadový šestiválec o zdvihovém objemu 3,0 litru s výkonem 340 k, resp. točivým momentem 500 Nm. Součástí motoru je turbodmychadlo typu Twin-Scroll, velmi přesný systém přímého vstřikování.

Je spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou, která poskytuje bleskově rychlé řazení oběma směry a krátké převody pro nižší převodové stupně; řidič se může sám ujmout řazení pomocí páček pod volantem, resp. navolit jízdní režim Normal nebo Sport podle nálady či aktuálních podmínek. Funkce Launch Control zajišťuje maximální záběr pro suverénní akceleraci z místa a dosažení rychlosti 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy. Když řidič navolí režim Sport, automaticky se upraví zvukový doprovod i odezva motoru, charakter řazení, nastavení tlumičů, řízení a odezva aktivního diferenciálu. Stabilizační systém VSC (Vehicle Stability Control) zahrnuje speciální nastavení Track (okruh) s omezenými zásahy systému a vyšší kontrolou řidiče nad dynamickými schopnostmi vozidla.

Aktivní diferenciál
Všechna provedení Toyoty GR Supra prodávaná v Evropě budou používat aktivní diferenciál, který se uplatňuje při akceleraci i zpomalování a umožňuje hladké nastavování od nulového až 100% uzavření, vždy s okamžitou odezvou. Speciální elektronická řídicí jednotka (ECU) sleduje širokou škálu vstupních parametrů (natočení volantu, poloha škrticí klapky, sešlápnutí brzdového pedálu, otáčky motoru a rychlost stáčení), na jejichž základě pak upravuje nastavení aktivního diferenciálu.

Úvodní modelová řada ve stupních výbavy Active a Premium
Modelová řada Toyota GR Supra 2019 se představí s pohonnou jednotkou 3,0 litru. Na český trh bude uvedena výbava s označením Supra, která bude obsahovat vyčerpávající nabídu dynamicky zaměřených vlastností a systémů umožňujících řidiči vychutnat si sportovní potenciál vozidla do poslední kapky. Jedná se např. o aktivní diferenciál, adaptivní odpružení AVS a 19" kovaná kola z lehkých slitin a vysoce výkonné brzdy.

Z dalších prvků jmenujme dvouzónovou automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat s podporou zastavování a rozjezdu, bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, kůží obšitý volant, spínače na volantu a digitální přístrojový štít před řidičem. Adaptivní světlomety, zadní světla i světla denního svícení využívají LED technologii; vnější zpětná zrcátka i zpětné zrcátko v kabině disponuje automatickou clonou. Pohodlí zvyšují stěrače s dešťovým čidlem a zadní kamera.

Z bezpečnostních prvků jmenujme paket Supra Safety+, jehož součástí je sledování slepého úhlu a výstraha při opuštění jízdního pruhu, systém monitorování provozu za vozidlem (RCTA), systém výstrahy před nárazem do zadní části vozidla a inteligentní parkovací senzory s automatickým brzděním. Dále je k dispozici systém sledování tlaku v pneumatikách a funkce E-Call, která v případě vážné nehody automaticky odešle záchranným složkám informaci o poloze vozidla.

Během prvního roku po uvedení na trh v Evropě najde svého majitele prvních 900 nových vozů Toyota GR Supra. První vozy Toyota GR Supra převezmou zákazníci koncem léta 2019.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 32 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků