10 / 4 138 další
Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km
Novinky > Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km
17.5.2017
Automobilka Kia představila sérii opatření ke zvýšení efektivity elektromobilu Soul EV, jejichž výsledkem je prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti uvedeného vozu.
Akumulátorový modul elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu, což se odrazilo v prodloužení dojezdu o 18 % z 212 na 250 km*. K celkově vyšší účinnosti přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.
Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe: „Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia, který si nachází stále vyšší oblibu u evropských zákazníků hledajících ekologický vůz s nápadným designem. Prodeje tohoto modelu během prvního letošního čtvrtletí vykázaly meziroční nárůst o 28 %, a tak přispěly k nepolevujícímu růstu prodeje vozů Kia s vyspělými typy pohonu. Díky změnám modelového provedení 2018 bude tento vůz z pohledu zákazníka ještě atraktivnější, zejména díky delšímu jízdnímu dosahu mezi dobíjeními.“
Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.
Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.
Vyšší kapacita modernizovaného akumulátorového modulu a prodloužení dojezdu o 18 %
Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh).
Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh).
Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.
S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.
Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí. Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.
Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie. Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu astavu nabití akumulátoru.
Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto™ i Apple CarPlay™, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple. Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple. Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.
Cena elektromobilu Soul EV v České republice
V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.
V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.
Poznámka redakce: pokud jste fanouškem auto moto novinek, prohlédněte si nový online magazín Nové automobily v ČR.