10 / 3 779

Kia chce v roce 2020 představit své 1.technologie autonomního řízení

19.5.2016 |  Štítky: KIA | autonomní řízení | autonomní vozy

Kia plánuje do roku 2020 představit v rámci své modelové řady několik technologií částečně autonomního řízení a do roku 2030 pak uvést svůj první plně autonomní vůz.

První fáze investic vynaložených automobilkou Kia – do roku 2018 o celkovém objemu 2 mld. USD – umožní této společnosti vyvinout první z nových vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS) a pověřit tímto úkolem vyšší počet konstruktérů. Díky uvedené investici se v příštích letech představí inteligentní vozidla Kia příští generace.

Komentuje Tae-Won Lim, viceprezident Centrálního institutu pro pokrokový výzkum a vývoj skupiny Hyundai Motor: „Plně autonomní vozidla jsou nám ještě trochu vzdálena a bude zapotřebí spousta dalšího výzkumu a přísného testování produktů, aby se samořiditelná vozidla stala skutečností. Kia je stále v počáteční fázi vývoje svých vlastních technologií, avšak jsme si jisti tím, že nejnovější inovace – v oblasti částečně i plně autonomního řízení – nakonec zvýší bezpečnost cestování pro všechny.“

Vyspělý systém Kia na podporu řízení

Vyspělé technologie na podporu řízení jsou teprve ve svých počátcích, a tak Kia – coby součást skupiny Hyundai Motor – úzce spolupracuje s dodavateli a přidruženými společnostmi na vývoji široké škály technologií napříč třemi různými kategoriemi, které napomohou k autonomnímu pohybu vozidel:

  • ‘Rozpoznávání’ – vývoj nových senzorů k detekci vozidel a překážek, čtení vozovky před automobilem a identifikaci nepříznivých jízdních podmínek;
  • ‘Usuzování’ – vyspělé výpočetní systémy umožňující vozidlům rozhodovat se na základě informací shromážděných prostřednictvím vyspělých senzorů na podporu řízení;
  • ‘Kontrola’ – aktivní elektronické a mechanické systémy umožňující vozidlu za jakékoli situace realizovat rozhodnutí uskutečněná technologiemi autonomního řízení.

Řada nových technologií ADAS automobilky Kia vyžaduje souběžné vstupy od více senzorů. Značná část investic, které Kia do výzkumu a vývoje vynakládá, umožní této automobilce vytvořit si místní znalostní bázi a vybudovat produkční základnu pro výrobu velmi přesných senzorů nezbytných k uvedení technologií autonomní řízení do reálného života.

Představení technologií částečně autonomního řízení do roku 2020

Kia v příštích letech plánuje představit řadu vyspělých technologií pro částečně autonomní řízení, přičemž očekává, že do roku 2020 uvede mnoho nových funkcí přímo na trh.

Jednou z nových technologií, kterou automobilka právě vyvíjí, je asistent pro jízdu po dálnici (HDA), jenž spojuje pomocníka pro jízdu v pruzích (LGS – Lane Guidance System) a vyspělý inteligentní tempomat (ASCC – Advanced Smart Cruise Control). Systém HDA má sloužit k tomu, aby automaticky zachovával bezpečný odstup od vozidel jedoucích vpředu, udržoval vůz v daném jízdním pruhu dálnice a dbal místních rychlostních omezení na základě informací zprostředkovaných pomocí navigace. Systém bude pomáhat i v bezpečném předjíždění jiných vozů na dálnici.

Asistent pro jízdu v koloně (TJA – Traffic Jam Assist), jenž Kia právě vyvíjí, výrazně usnadní popojíždění v kolonách tím, že sleduje vozidlo jedoucí vpředu za podmínek středně až velmi husté dopravy. Systém využívá řadu senzorů k zachování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla a současně udržování vlastního vozidla v daném jízdním pruhu. Jízda po městě na často ucpaných komunikacích bude se systémem TJA pro řidiče snazší a méně únavná.

Kia se rovněž snaží, aby její vozidla patřila k těm, s nimiž se nejsnáze parkuje, a proto vyvíjí další technologie usnadňující automobilům nízkorychlostní manévrování. Kia vylepšuje svůj stávající inteligentní parkovací asistent (SPAS – Smart Parking Assist System), jenž dovoluje automatické zaparkování vozidla na podélných i kolmých parkovacích stáních s minimálními zásahy ze strany řidiče.

Vyspělý dálkový systém autonomního parkování

Kia rovněž představí vyspělý dálkový systém autonomního parkování (RAPAS), s nímž budou vozidla této značky schopna sama zaparkovat poté, co řidič stiskne tlačítko inteligentního klíčku v blízkém dosahu automobilu.

Nová řada technologií na podporu řízení bude vždy koncipována tak, aby je řidič mohl obejít vlastním zásahem a případně upřesnit kontrolu vozidla dle vlastního přání.

Zmiňované nové systémy doplní stávající sadu technologií nabízených automobilkou Kia po celém světě u svých nejnovějších produkčních vozidel, včetně modelu Sorento a zcela nových modelů Optima a Sportage, které Kia zanedlouho představí. Hlavním smyslem uvedených technologií je usnadnit zákazníkům řízení a současně zvýšit jeho bezpečnost díky schopnosti co nejdříve odhalit nebezpečí a umožnit řidiči – nebo vozu samotnému – příslušným způsobem zasáhnout.

Mezi technologie, které Kia již dnes nabízí, patří:

  • systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS)
  • systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS)
  • funkce sledování slepého úhlu (BSD)
  • nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)
  • vyspělý inteligentní tempomat (ASCC).

Kia plánuje do 15 let uvést na trh plně autonomní vozidla

V rámci své dlouhodobější strategie chce Kia do roku 2030 představit plně autonomní vozidla. Coby klíčová součást vývoje automobilky Kia zaměřeného na technologie plně autonomního řízení (tedy skutečný samořiditelný vůz) je výzkum automobilky zaměřen na komunikaci mezi vozidly navzájem (V2V), komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (V2I), resp. mezi vozidly a jejich okolím (V2X).

Umožní-li Kia přímou a nezávislou komunikaci vozů s jejich okolím, dosáhnou modely vybavené technologiemi ADAS maximálního stupně bezpečnosti i efektivity.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků