10 / 3 994 další
Jordi Gené uskutečnil první dynamický test závodního vozu CUPRA e-Racer
Novinky > Jordi Gené uskutečnil první dynamický test závodního vozu CUPRA e-Racer
Závodní jezdec Jordi Gené na závodním okruhu Castellolí (Barcelona) poprvé důkladně prověřil limity e-Raceru, historicky prvního závodního cestovního vozu se zcela elektrickým pohonem, který značka CUPRA vyvíjí s jeho pomocí.
CUPRA přitom využívá rozsáhlé know-how, které Gené získal během úspěšného působení v seriálu WTCC, jemuž předcházela role testovacího jezdce F1. Cílem technického týmu CUPRA je posunout závodní vůz e-Racer na takovou úroveň, aby mohl mít v roce 2020 v rámci mistrovství cestovních vozů vlastní kategorii elektricky poháněných cestovních vozů, eTCR.
Po testech akumulátorů, které se uskutečnily nedávno na závodním okruhu Grobnik v Chorvatsku, ověřovaly tyto nové dynamické testy nejvyšší výkon elektromotoru, výkonovou elektroniku a další součásti elektrického pohonu z hlediska teplot všech prvků, zejména akumulátorů. Inženýři se důkladnou analýzou reakcí vozu na pohyby pedálu plynu, brzdové soustavy a rekuperace kinetické energie zaměřili také na ovladatelnost vozidla. Cílem těchto testů je pokračovat v optimalizaci nastavení a maximalizovat výkonnost a spolehlivost každého komponentu. Během příští řady testů, plánované na září, budou inženýři a technici hledat způsoby, jak snížit časy na kolo u tohoto závodního cestovního elektromobilu, který si klade za cíl porážet na závodním okruhu všechny současné vozy TCR a získat mistrovský titul.
Jordi Gené, oficiální testovací a vývojový jezdec značky CUPRA, závodní vůz e-Racer na barcelonském okruhu důkladně prověřil a podle jeho názoru na něj čekala „řada příjemných překvapení“. Svou první zkušenost s elektricky poháněným závodním vozem popsal následovně: „Zrychlení je pozoruhodné. Díky důmyslnému uložení akumulátorů je těžiště velmi nízko a pocit z jízdy je mnohem lepší, než jsem očekával. Hlavní oblast pro další vylepšení spatřujeme především u brzdové soustavy, protože se jedná o těžší automobil a precizní brzdění je mnohem náročnější.“ CUPRA e-Racer kompenzuje svou vyšší hmotnost, způsobenou akumulátory, vyšším výkonem, který umožňuje dosáhnout na závodním okruhu lepších časů než závodní vůz TCR.