10 / 4 101 další
Ford zůstává i nadále evropskou jedničkou v užitkových vozech!
Novinky > Ford zůstává i nadále evropskou jedničkou v užitkových vozech!
V prvním čtvrtletí roku 2019 prodal Ford na dvaceti tradičních evropských trzích* 359 400 automobilů, což odpovídá tržnímu podílu 7,6 procenta.
Obzvlášť úspěšně si vedla značka v užitkovém segmentu, neboť první čtvrtletí se pro ni stalo obchodně nejúspěšnějším od roku 1993.
Užitkových vozů prodal Ford celkem 102 400. Navýšil tím svůj podíl o 0,4 procentního bodu, na 14,5 procenta v segmentu, v němž v Evropě dominuje jako již tradiční leader. Odbyt řady Transit přitom meziročně vzrostl o 11,8 procenta, pick-up Ranger si připsal nárůst dokonce o 15,6 procenta.
Historicky nejúspěšnější čtvrtletí zaznamenal mimochodem i kompaktní crossover EcoSport s 31 700 prodanými vozy. To je o 34,8 procenta více než v prvním kvartálu roku 2018. Velkému zájmu zákazníků se těší vysoké stupně výbavy (Titanium, Vignale, Active, ST-Line, ST a RS), na které v prvním čtvrtletí připadá 72 procent všech prodaných osobních vozů Ford. Nejprodávanějším modelem značky pak byl nový Focus s 66 900 kusy.
„Velmi rád vidím, že téměř polovinu našich prodejů již tvoří užitkové vozy a SUV,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Očekáváme, že tento trend bude pokračovat. V průběhu roku uvedeme na evropský trh nové užitkové modely i SUV, například Transit Custom PHEV a Explorer PHEV.“
Největšími evropskými trhy jsou pro Ford tradičně Velká Británie (102 700 vozů za první čtvrtletí), Německo (81 100) a Itálie (40 300). Nejvyššího tržního podílu dosahuje značka v Maďarsku (13 procent), Británii (12,6 procenta) a Turecku (11,7 procenta).
V užitkových vozech se modrému oválu vede velmi dobře i v České republice, kde v počtech registrovaných vozů skončil za březen na děleném prvním místě. Nejúspěšnějším modelem se na českém trhu v prvních třech měsících stal model Transit/Tourneo Custom.
* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z dvaceti tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.