10 / 3 995 další
Ford představuje nové SUV Kuga
Novinky > Ford představuje nové SUV Kuga
Ford odhalil stylovou a nezaměnitelnou novou řadu SUV Kuga.
Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. K dostání bude mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) a Kuga Hybrid (full-hybrid). Zákazníci se však budou moci rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. S vyspělými motory spolupracuje inteligentní nová osmistupňová převodovka.
Nová Kuga přináší ještě více intuitivních komfortních a asistenčních prvků. Nabídka výbavy obsahuje modem FordPass Connect, nově řešený 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou nebo audiosystém B&O.
Nový adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu výrazně usnadní popojíždění v hustém provozu i cestování po dálnici. Prediktivní osvětlení zajistí řidiči lepší výhled v noci a průhledový displej mu umožní nespustit zrak ze silnice. Aktivní parkovací asistent 2 zvládne plně samočinné zaparkování, řidiči stačí pouze držet tlačítko.
Navržena ve spolupráci se zákazníky
Nová Kuga je první SUV založené na nové globální platformě Ford C2. Ve srovnání s dosavadním modelem má lepší aerodynamiku a váží až o 90 kg méně. Nová konstrukce zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, má o 10 procent vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.
Vůz má dynamičtější siluetu a delší rozvor náprav, který se pozitivně odráží v komfortu odpružení i jízdní stabilitě. Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy nižší.
Zákazníci si budou moci vybrat na základě osobních preferencí z několika jasně odlišených variant. Kuga Titanium přináší moderní a sebejistý styl v kombinaci s bohatou výbavou.
Luxusní Kuga Vignale sází na matné hliníkové provedení exteriérových detailů v kombinaci se specifickým designem obou nárazníků a charakteristickou chromovanou maskou Vignale.
Kuga ST-Line se inspiruje sportovními modely Ford Performance. Její nárazníky a nástavce prahů jsou lakované v barvě karoserie. Uvnitř má Kuga ST-Line tmavý potah stropu, exkluzivní sedadla ST-Line s kontrastními červenými švy, hliníkové pedály, sportovně tvarovaný volant a koberce i prahové lišty s logem ST-Line.
Na výběr je 12 laků karoserie včetně nových metalických barev Stříbrná Diffused a Oranžová Sedona. Výlučně pro modely Vignale je určen nový odstín Blue Panther.
Bezprecedentní rozmanitost pohonných jednotek
Kuga Plug-In Hybrid: Zážehový čtyřválec 2,5 l je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW. Kuga Plug-In Hybrid nabídne dojezd na elektřinu více než 50 km. Baterii lze dobíjet nabíjecím portem umístěným na předním blatníku. Automaticky se však dobíjí také při jízdě díky rekuperačnímu brzdění, které zachycuje kinetickou energii. K úplnému nabití baterie z externího 230V zdroje budou zapotřebí asi čtyři hodiny.
Kuga EcoBlue Hybrid: Nová Kuga EcoBlue Hybrid staví na vznětovém motoru 2.0 EcoBlue 110 kW.
Kuga Hybrid: Samonabíjecí hybridní agregát tohoto modelu je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky vyvinuté ve vlastní režii Fordu. Kuga hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním pohonem i s inteligentním pohonem všech kol.
Kuga EcoBlue: Vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 132 kW. Vznětový motor 1.5 EcoBlue o výkonu 88 kW.
Kuga EcoBoost: Motor 1.5 EcoBoost bude pro Kugu nabízen ve variantách 88 a 110 kW.
Motor 2.0 EcoBlue 132 kW je v novém Fordu Kuga kombinován s inteligentním pohonem všech kol.
Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, které řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bortivém podkladu.
Dvě nová technická řešení významně usnadňují jízdu s přívěsem, který může mít v případě nové Kugy hmotnost až 2 250 kg. Tažné zařízení se vyklápí i sklápí elektricky prostřednictvím tlačítka v boční výplni zavazadlového prostoru. K dispozici je rovněž odnímatelné tažné zařízení se snadným zajištěním v pracovní poloze.
Komfort, prostornost a všestrannost
V oblasti druhé řady sedadel je nový Ford Kuga nejprostornějším modelem své kategorie. Vnější sedadla ve druhé řadě mohou být poprvé vyhřívaná a celou druhou řadu je možné podélně posouvat. Sklápění zadních opěradel usnadňuje funkce jejich dálkového odjištění.
Nová Kuga přináší také řadu komfortních funkcí, které výrazně usnadňují nebo zpříjemňují každodenní život. Poprvé je pro tento model k dispozici zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik přitažlivých funkcí dálkového přístupu: poloha vozidla, stav vozidla, odemykání a zamykání na dálku, spuštění motoru na dálku, eCall.
Přihrádka s podložkou bezdrátového dobíjení pod palubní deskou umožňuje komfortně nabíjet chytré telefony, jež tuto funkci podporují.
Nový digitální přístrojový štít je tvořen 12,3“ displejem s 24bitovou „true colour“ technologií. Inovativní konstrukce zobrazovací plochy navíc designérům umožnila zaoblit horní hrany displeje. Doposud se podobné řešení v automobilovém průmyslu neobjevilo.
Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje jejich otevření pouhým mávnutím nohy pod nárazníkem.
Větší jistota za volantem díky pokročilým asistenčním systémům
Pokrokové technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360, zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Jejich smyslem je zlepšit zážitek z jízdy, zvýšit komfort, usnadnit ovládání a zajistit posádce ještě lepší ochranu.
Novinkou u značky Ford bude systém automatického navrácení do jízdního pruhu, kombinovaný se systémem hlídání mrtvých úhlů. Uplatní se při jízdě na víceproudých komunikacích. Pokud dá řidič směrovým světlem najevo úmysl přejet do vedlejšího pruhu nebo vůz takový úmysl rozpozná ze zásahu řidiče do řízení a v souběžném pruhu se právě nachází jiné vozidlo, systém zapůsobí na řízení opačným momentem, aby řidiče upozornil na nebezpečí a od rizikového manévru ho odradil.
Předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů bude rozšířen o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo. Pokud řidič odbočí do cesty protijedoucímu vozidlu a systém vyhodnotí riziko srážky jako bezprostřední, začne automaticky brzdit.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a s adaptivním vedením v jízdním pruhu pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu.
Systém adaptivního vedení v jízdním pruhu sleduje vodorovné značení a podle potřeby provádí jemné, ale citelné zásahy do řízení.
Kuga je první SUV značky Ford v Evropě, který nabízí průhledový displej (head-up display, HUD). Díky němu nemusí řidič spustit zrak ze silnice, protože hlavní jízdní údaje se promítají do jeho zorného pole.
Zdokonalený aktivní parkovací asistent 2 usnadňuje parkování ještě výrazněji než v minulosti: na pouhý pokyn stiskem tlačítka vůz plně automaticky zacouvá do řady stojících vozidel nebo příčně zaparkuje.
Vůz se pak zcela automaticky rozjede vpřed nebo vzad, akceleruje i brzdí a také točí volantem. Systém dokáže zacouvat do prostoru delšího o pouhých 92 centimetrů než samotný vůz v až 12% stoupáních a rychlostí do 4 km/h. Opačnou funkci má asistent pro vyjetí z parkovacího místa.
Řidičům nové Kugy pomáhají také následující systémy a technologie:
- Asistent vyhýbacího manévru, který pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující překážku.
- Systém hlídání mrtvých úhlů s asistentem couvání, který při couvání do vozovky například z řady stojících aut varuje před vozidly, jimž by Kuga mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování.
- Systém automatického navrácení do jízdního pruhu.
- Širokoúhlé kamery vpředu i vzadu.
- Systém upozornění na najetí na dálnici v protisměru, který na základě obrazu z přední kamery a údajů navigačního systému upozorní řidiče zvukovým i vizuálním signálem.