10 / 3 779

Dokonalé elektrické ticho: Ford Explorer Plug-in Hybrid vyniká všestranností

15.5.2020 |  Štítky: Ford | hybridní pohon | SUV

Nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-in Hybrid kombinuje zážehový motor EcoBoost s elektromotorem. Soustava nabízí výkon 336 kW (457 k), točivý moment 825 Nm a dojezd na elektřinu až 48 km (NEDC).

V těchto dnech byla oficiálně spuštěna výroba nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid. Jde o luxusní sedmimístné SUV s možností jízdy výhradně na elektrický pohon, prvotřídním komfortem a výraznými terénními schopnostmi. Sériově dodávaný pohon všech kol a systém Terrain Management se sedmi jízdními režimy zajišťují ideální rovnováhu mezi komfortem, hospodárností a praktickou využitelností. 

Nový Explorer je sériově vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů. Komfortně odveze sedm dospělých, utáhne přívěs o hmotnosti 2 500 kg, a přitom nabízí dle normy NEDC dojezd až 48 kilometrů (42 dle WLTP) v elektrickém režimu s nulovými emisemi. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se pohybují od 2,9 l/100 km NEDC (3,1 l/100 km WLTP), respektive 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP). Díky komplexnímu souboru asistenčních technologií a prémiových komfortních prvků se celá posádka může za všech okolností spolehnout na příjemné, pohodlné a bezpečné cestování. „Explorer Plug-in Hybrid je ztělesněná všestrannost,“ řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér řady Explorer pro Evropu. „Nikdy předtím jsme nenabízeli vůz, který by zvládl náročný terén, snadno odtáhl loď a uměl jezdit po městě jen na elektřinu – to vše v luxusním pohodlí.“ Explorer Plug-in Hybrid je jedním z osmnácti nových modelů, které Ford uvede na evropské trhy do konce roku 2021.

Jízda s nulovými emisemi
Elektromotor umožňuje Exploreru jízdu s nulovými emisemi. Způsob využívání elektřiny uložené v akumulátoru může řidič ovlivnit volbou režimu: EV Auto (automaticky), EV Nyní (elektrický režim až do vybití akumulátoru), EV Později (vůz šetří elektřinu v akumulátoru na pozdější dobu) a Nabíjení EV (průběžné nabíjení). Při vyčerpání energie v akumulátoru vůz automaticky přejde do režimu EV Auto. K plnému nabití trakčního akumulátoru z vnějšího zdroje pod napětím 230 V postačuje méně než 5 hodin a 50 minut. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox nebo veřejná nabíjecí stanice ze sítě FordPass Charging Network zkrátí dobu nabíjení na méně než 4 hodiny 15 minut.

Technologie, které ulehčí život
Díky vyspělým asistenčním technologiím se řidiči Exploreru Plug-in Hybrid mohou těšit na klidné a příjemné cestování. Některé ze systémů slouží speciálně tomu, aby usnadnily jízdu s rozměrným vozem v městském prostředí. Aktivní parkovací asistent 2 umožňuje plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzole. Vůz poté sám ovládá řízení, plyn, brzdy i přepínání mezi jízdou vpřed a couváním. Součástí systému je i asistent vyparkování, který obstará vyjetí z podélného stání. Systém hlídání mrtvých úhlů s varováním před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa upozorní řidiče, pokud se kolmo do vozovky blíží ze strany jiné vozidlo. Jestliže řidič na varování nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, aby zmírnil následky střetu. Couvací brzdový asistent plní podobnou funkci při každém couvání. 

Prostor pro život
Úctyhodné vnější rozměry Exploreru se odrážejí ve velkorysé nabídce prostoru až pro sedm dospělých. Cestující v první a druhé řadě mají k dispozici více než metr prostoru pro hlavu i nohy. Sklopením sedadel ve druhé a třetí řadě lze získat zavazadlový prostor o objemu až 2274 litrů.Bohatá sériová výbava obsahuje vyhřívaná, ventilovaná a v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí; vyhřívaná sedadla ve druhé řadě; podložku pro bezdrátové nabíjení kompatibilních telefonů; vyhřívaný volant; sluneční clony ve druhé řadě; zatmavená boční skla. 

Dvě odlišné verze
Explorer Plug-in Hybrid je nabízen ve dvou odlišných provedeních, Platinum a ST-Line. Kola z lehké slitiny mají v obou případech průměr 20 palců a černou barvu, liší se však povrchovou úpravou. Provedení ST-Line má jednodílnou masku v černém laku. Stejnou povrchovou úpravu nalezneme rovněž na střešních ližinách, liště na pátých dveřích a na obložení spodní části bočních dveří. Sedadla, vkládané koberce i sportovně tvarovaný volant jsou prošívané červenou nití a na palubní desce se nacházejí dekorační prvky ve vzhledu uhlíkového kompozitu. U varianty Platinum jsou exteriérové detaily vyvedeny v matně kovové povrchové úpravě a palubní desku spolu s volantem zdobí pravé dřevo.„Vynikající charisma a impozantní proporce, to také patří do standardní výbavy nového Exploreru Plug-in Hybrid,“ říká Matthias Tonn. „Ze specifických variant ST-Line a Platinum si zákazníci určitě vyberou právě tu, která se nejlépe hodí k jejich osobnosti.“ 
 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků