10 / 3 779

Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS 6 Avant

21.8.2019 |  Štítky: Audi | luxusní vozy | RS | sportovní vozy

Audi Sport otvírá s novým modelem Audi RS 6 další kapitolu v historii supersportovních vozů Avant, a to u příležitosti čtvrt století modelů RS a zároveň i 25 let supersportovních kombi Audi.

RS 6 Avant je díky částečně hybridnímu pohonu s ještě vyšší úrovní výkonu, ale současně také hospodárnosti, dokonalým partnerem pro jakékoli účely. Od konce roku 2019 bude supersportovní kombi k dispozici u prodejců Audi.

Široký a působivý: vnější design

Model RS se svým designem od výchozího modelu A6 Avant výrazně odlišuje. S výjimkou předních dveří, střechy a zadního výklopného víka je exteriér tvořen výhradně díly, které jsou pro RS specifické. Karoserie s nápadně vystupujícími okraji podběhů kol, umocňuje originální sportovní charakter supersportovního Avantu. Jeho podmanivé proporce navíc zvýrazňují na přání dodávaná 22“ kola.

Příď modelu RS 6 Avant se od modelové řady A6 velmi odlišuje. Kromě nové kapoty s podélným vyboulením přebírá RS 6 Avant od modelové řady A7 rovněž přední světlomety. Světlomety jsou nejen štíhlejší a sportovnější, ale na přání zahrnují také techniku RS Matrix LED s laserovými zdroji světla. Trojrozměrná voštinová struktura výplně masky chladiče Singleframe je leskle černá. To ve spojení s výrazně nižšími a širšími tvary masky chladiče zvýrazňuje atletický vzhled modelu RS 6 Avant. Pod sériově dodávanými světlomety LED jsou na novém, výrazně tvarovaném nárazníku RS umístěny boční otvory pro přívod vzduchu, které sahají téměř až ke spodní hraně světlometů.

Z profilu je patrná charakteristická silueta modelů Avant s protaženou přední částí, dlouhou, rovnou linií střechy a velmi skloněnými střešními sloupky D, které se opírají o rozšířené blatníky nad podběhy kol v charakteristickém designu quattro. Specifické boční prahy RS s černými lištami vizuálně zesilují dojem nesmírné touhy po rychlém pohybu. Dynamická záď je utvářena střešním spoilerem a specifickým nárazníkem RS se zadním difuzorem a leskle černými stylistickými prvky. Jak je pro modely RS typické, ústí výfuková soustava RS na obou stranách do oválných chromovaných koncovek.

Nespoutaná síla: pohon

Motor 4.0 TFSI poskytuje v novém modelu Audi RS 6 Avant nejvyšší výkon 441 kW (600 k) a maximální točivý moment 800 N.m, který je dostupný v rozsahu otáček od 2050 do 4500 1/min. Supersportovní kombi zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy. Hranici 200 km/h pokoří RS 6 Avant za 12 sekund. Další akceleraci učiní přítrž při 250 km/h elektronický omezovač. Kombi RS, vybavené na přání dodávaným dynamickým paketem, může jet rychlostí až 280 km/h, nebo dokonce až 305 km/h, pokud si zákazník zvolí dynamický paket plus.

Sériově dodávaná osmistupňová převodovka tiptronic s optimalizovanými dobami řazení a novou funkcí Launch Control předává hnací sílu motoru 4.0 TFSI trvalému pohonu všech kol quattro.

Ještě agilnější: podvozek

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension RS s elektronicky řízenými tlumiči se vyznačuje specifickou charakteristikou RS a díky novému modulu vzduchových pružin s tuhostí, zvýšenou o 50 procent, umožňuje poprvé dosažení nejvyšší rychlosti 305 km/h ve spojení s dynamickým paketem plus. Vzduchové odpružení lze nastavit v několika režimech a jeho součástí je automatické udržování stálé světlé výšky.

Řidič může měnit charakter svého vozu RS 6 Avant prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má šest jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency a individuálně konfigurovatelné specifické režimy RS1 a RS2, které lze aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu. Na panelu přístrojů Audi virtual cockpit se přitom automaticky otevřou specifické ukazatele RS. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje mimo jiné řízení motoru a převodovky, posilovače řízení, podvozku, dynamického řízení všech kol, sportovního diferenciálu quattro, zvuku motoru i charakteristiky automatické klimatizace. Režim RS2 umožňuje přímou změnu charakteristiky elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC stisknutím tlačítka.

Sportovní a variabilní: interiér

Design interiéru, orientovaný na budoucnost, umocňuje svým zaměřením na řidiče a ozdobným obložením z hliníku Race v antracitové barvě sportovní charakter nového modelu RS 6 Avant. . Uživatelská plocha zcela digitálního ovládacího systému dokonale ladí s přehledným designem ve stylu černého panelu. Také horní displej systému MMI touch response je téměř neznatelně začleněn do okolních černých ploch. Ukazatel „RS Monitor“ poskytuje řidiči na přání na horním displeji přehled o provozních teplotách komponentů poháněcího ústrojí, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu, výkonu, teplotě motorového oleje, plnicím tlaku, naměřených časech na závodním okruhu a naměřených hodnotách podélného i příčného zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně vyzván k zařazení vyššího převodového stupně. Na přání dodávaný průhledový displej RS nabízí rovněž několik grafických zobrazení ve specifickém stylu RS.

Dole zploštělý sportovní volant, obšitý perforovanou kůží s novými velkými pádly RS z hliníku pro manuální řazení, disponuje multifunkčními tlačítky, jejichž prostřednictvím může řidič přímo aktivovat také nové režimy RS1 a RS2 systému Audi drive select. Sportovní sedadla, čalouněná kombinací černá perleťová kůže Nappa/Alcantara, mají reliéfní logo RS a diamantové prošívání.

Nový model RS 6 Avant nabízí v interiéru ještě více místa. Zavazadlový prostor má objem 565 až 1680 litrů. Víko i kryt zavazadlového prostoru mají elektrický pohon již v sériové výbavě.

Široký výběr: informační, zábavní a asistenční systémy, barvy a materiály

Nový model RS 6 Avant disponuje rozsáhlou výbavou v oblastech komfortu, konektivity a asistenčních systémů. Díky tomu důsledně kombinuje sportovní zaměření s neomezenými možnostmi pro cestování na dlouhé vzdálenosti a řidiči poskytuje podporu v mnoha situacích. K dispozici je více než 30 asistenčních systémů – včetně adaptivního asistenta řízení, asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro změnu jízdního pruhu, upozorňování na obrubník a prostorového kamerového systému.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků