10 / 4 107

Citroën eviduje nárůst prodeje o téměř 21%

9.1.2019 |  Štítky: Citroën | MPV | SUV | užitkové vozy

Citroën má za sebou mimořádně úspěšný rok, když jeho prodeje osobních a užitkových vozů na českém trhu meziročně vzrostly o 20,9 %.

Značka si výrazně polepšila jak v tržním podílu, tak v celkovém umístění. Jedná se o nejlepší prodejní výkon Citroënu v ČR od roku 2010. Citroënu se v Česku vloni dařilo – francouzská značka prodala celkem 8806 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 1524 kusů více než v roce 2017. Díky tomu posílila i svůj tržní podíl, a to na 3,13 % a polepšila si v celkovém žebříčku značek o čtyři příčky na desáté místo.

Osobní automobily
U osobních vozů byl pro Citroën s ročním prodejem 2487 ks tradičním tahounem model BERLINGO ve své modernizované třetí generaci. Tento automobil se u nás dlouhodobě těší velké přízni jak soukromých, tak firemních zákazníků, kteří oceňují jeho multifunkčnost a technickou vyspělost, která jej odlišuje od jiných podobně koncipovaných dodávkových vozů. V segmentu kompaktních MPV drží Berlingo 3. místo s tržním podílem téměř 12 %.

S velmi pozitivní zákaznickou odezvou se vloni u nás setkala i modelová řada C3, pro kterou se rozhodlo přesně 1400 českých zákazníků. Tento atraktivní model boduje zejména u ženské části populace nejen díky svému vzhledu, ale také obratností ve městě, bezpečností, technologiím pro usnadnění jízdy a rovněž i bohaté škále možností personifikace.

Úspěch zaznamenal Citroën i ve třídě SUV s modelem C3 AIRCROSS. Tento líbivý vůz, z kterého přímo vyzařuje chuť po dobrodružství, disponuje celou řadou vyspělých SUV technologií, jako je například Grip Control pro lepší trakci. V Česku si tento model vloni našlo 725 spokojených majitelů. Model C4 CACTUS přispěl k výsledku značky Citroën prodejem 470 kusů.

Neméně úspěšný byl Citroën i v segmentu velkoprostorových vozů. Byť se tato třída obecně potýká s úbytkem zákazníků, těšily se modely C4 SPACETOURER (573 ks) zájmu klientů, kteří kromě nezaměnitelného designu hledají i vysokou technickou vyspělost a do detailu promyšlený variabilní interiér, který vyhoví nejen rodinným požadavkům.

Lehké užitkové automobily
V segmentu lehkých užitkových vozů se vloni Citroën probojoval do TOP 5 nejprodávanějších značek, když se pro jeden ze tří užitkových modelů francouzské značky rozhodlo 2086 českých zákazníků (+22,27 %). Citroën má v tomto segmentu tržní podíl 10,31 % a meziročně tak přidal 1,52 procentního bodu. Po prosincovém finiši překonal značku Ford a odsunul ji na šesté místo.

Do modelu JUMPER vložilo důvěru celkem 1375 českých zákazníků, což potvrdilo jeho roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën. Celkem 421 klientů se rozhodlo pro užitkovou verzi modelu BERLINGO a s 285 kusy uzavírá silnou trojici zástupců v segmentu LUV model JUMPY.

Ředitel značky Citroën, pan František Neuman, výsledky okomentoval slovy: „Do roku 2019 vstupuje Citroën se zdravým sebevědomím, které se opírá jak o pestrou modelovou nabídku, tak o použité technologie v čele s motory s normou EURO 6.2, které zcela vyhovují současným předpisům a jsou naprosto připraveny i na budoucí emisní normy. Značka letos rovněž vstupuje do stého roku své existence, a tak se na oslavy tohoto významného jubilea mohou těšit všichni její tuzemští zákazníci a příznivci.“ 

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků