10 / 4 101 další
BMW VISION M NEXT - Užijte si čas strávený za volantem
Novinky > BMW VISION M NEXT - Užijte si čas strávený za volantem
V budoucnosti si řidiči budou moci vybrat, zda se nechají odvézt, nebo budou řídit sami. Studií BMW Vision M NEXT odhaluje BMW Group své pojetí toho, jak by mohla v budoucnu vypadat radost z jízdy pro všechny, kteří rádi řídí sami.
Představený automobil nabízí předzvěst elektrifikované budoucnosti značky BMW M tím, že se přímo zaměřuje na aktivní zapojení řidiče. Inteligentní technologie poskytují komplexní, avšak pečlivě cílenou asistenci v tom, jak z řidičů vytvářejí ještě lepší řidiče.
Exkluzivní světová premiéra BMW Vision M NEXT se odehraje v rámci nového druhu prezentace #NEXTGen v budově BMW Welt. Tato jedinečná akce zaměřená na řešení osobní mobility „od BMW Group“ se vedle pravidelných autosalónů a na technologie budoucnosti zaměřených výstav stává další platformou, které se společnost účastní. Zde budou prezentovány vedle velkolepých světových premiér, jako je představení BMW Vision M NEXT, nejnovější technologické inovace BMW Group v oblasti designu, autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb.
Zážitkové koncepty EASE a BOOST.
Koncepty BMW Vision iNEXT a BMW Vision M NEXT představují prototypy budoucích přístupů BMW EASE a BOOST. EASE zahrnuje všechny zážitky během cesty, když vozidlo provádí maximum úkonů souvisejících s řízením. V tomto případě se vozidlo mění na obytný prostor na čtyřech kolech, kde se cestující mohou cítit bezpečně a klidně. Od odpočinku a relaxace, přes mluvení, interakci a zábavu v automobilu až po maximální koncentraci – konceptem EASE nabízené možnosti jsou stejně rozmanité jako potřeby cestujících. BOOST ale představuje intenzivní aktivní zážitky z jízdy. Přístupy EASE a BOOST jsou ve stejném měřítku podloženy základními stavebními kameny budoucnosti BMW Group, mezi něž patří autonomní řízení, konektivita, elektrifikace a služby. Design propůjčuje těmto oblastem vizuální vyjádření a díky němu jsou tyto základní přístupy něčím, s čím se člověk dokáže ztotožnit. Tento přístup je označován jako D+ACES.
Exteriér vyzařuje DNA sportovního vozu BMW.
„BMW Vision M NEXT je progresivní hybridní sportovní vůz, z něhož, co se týče vzhledu a interakce, čiší nepřehlédnutelné sebevědomí,“ říká Domagoj Dukec, viceprezident BMW Design. Emocemi nabitý design exteriéru dává zřetelně najevo výkonový potenciál koncepčního automobilu BMW Vision a přejímá stylistické prvky od klasických i současných sportovních vozů BMW. Design BMW Vision M NEXT se nechal inspirovat kultovním BMW Turbo a průkopnickým plug-in hybridním BMW i8.
Samotný zážitek z jízdy v BMW Vision M NEXT je stejně okouzlující jako jeho exteriér. Systém pohonu Power PHEV nabízí možnost volby mezi elektrickým pohonem všech nebo zadních kol, která roztáčejí buď elektromotor, nebo přeplňovaný zážehový čtyřválec. Celkový výkon 441 kW dokáže zajistit maximální rychlost 300 km/h a dovoluje BMW Vision M NEXT sprintovat z 0 na 100 km/h za pouhé tři sekundy. K dispozici je také režim BOOST+, který stiskem tlačítka nabídne extra výkon navíc. Maximální dojezd v čistě elektrickém režimu činí 100 km, což stačí k tomu, aby mnoho cest bylo absolvováno pouze na elektřinu. To znamená, že BMW Vision M NEXT je sportovní vůz, který je ale také vhodný pro použití v centrech měst, kde mohou v budoucnu vstoupit v platnost bezemisní zóny.
Začlenění moderního pojetí klasických designových ikon: přední část.
Expresivní přední část slouží jako sebevědomá a moderní interpretace klasických designových prvků BMW. BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je na obou stranách lemována trojúhelníkovými prvky v barvě Thrilling Orange, sloužícími ke zvýraznění nasávacích otvorů po stranách a integrovaných světlometů. Tyto prvky jsou propojeny nasávacím otvorem ve tvaru lišty pod maskou chladiče. Tím vzniká celek odkazující na svět závodních vozů.
Průkopnická dynamika: boky.
Klínovitá silueta sportovního vozu BMW Vision M NEXT s nízkým profilem, směrem dozadu stoupajícími boky a diagonální plochou oranžové kontrastní barvy dodává vozu dramatický, dopředu směřující postoj, který vypadá dynamicky i ve chvíli, kdy vůz stojí na místě. Další pohled odhalí jinou specialitu v podobě otvoru Air Flow. Tento otvor, který se nachází přímo před zadními koly, je navržen tak, aby přesně usměrňoval proudící vzduch směrem k zadní části, a dále tak zlepšoval aerodynamiku vozu.
Nízká, široká a extrémně dynamická: zadní část.
Široká, nízká záď stylisticky vyčnívá svým sportovním provedením. Její barevné schéma ji dělí na dvě části. Horní část v oranžové barvě Thrilling Orange vytváří vizuální vazbu mezi barevnými plochami boků, což dále zvyšuje dojem šířky vozu. Spodní část je vyrobena z recyklovaných uhlíkových vláken a její součástí je aerodynamicky optimalizovaný difuzor. Tvar zadního okna vychází z modelu BMW M1. Třídílné žaluzie jsou vyrobené ze skla a zdůrazňují horizontální vzhled zadní části.
Zaměřeno na řidiče: interiér.
Technologie rozpoznávání obličeje umožňuje automatické odemknutí vozidla ve chvíli, kdy se k němu řidič přiblíží. Vzhůru se vyklápějící dveře se otevírají dotykem na senzoru a odhalí kabinu, která propojuje řidiče a vůz v jeden celek. Skořepiny sedadel jsou součástí povrchu interiéru a jsou do něj plynule zapuštěny. Jsou čalouněny pěnovým materiálem s pamětí, který se tvaruje a optimálním způsobem hýčká a drží těla pasažérů.
Oči na silnici, ruce na volantu: BOOST Pod.
„Celý interiér je zaměřen na BOOST Pod. Jeho provedení je záměrně nenápadné, takže se řidič může plně soustředit na zážitek z řízení,“ vysvětluje Domagoj Dukec. BOOST Pod je hlavním bodem interiéru a tvoří rozhraní mezi řidičem a vozem. Sdružuje všechny ovládací prvky a informace napříč třemi odlišnými vizuálními úrovněmi v přímém zorném poli řidiče. První rovinu tvoří horizontálně uspořádaný volant se dvěma malými displeji. V návaznosti na něm je v zorném poli řidiče zakřivený skleněný displej, nový přírůstek, jehož průhledná plocha se kolem volantu táhne jako hledí. Třetí rovinou je Head-Up Displej s rozšířenou realitou v čelním skle. Vše se tedy děje přímo v zorném poli řidiče. Jízdní nastavení lze měnit na volantu, zatímco informace, jako jsou otáčky motoru, rychlost, toky energií, řidičova tepová frekvence a dostupnost režimu BOOST+, jsou rozděleny mezi celkem pět sekcí zakřiveného skleněného displeje, který se nachází za ním. Režim BOOST+ pro extra porci výkonu lze aktivovat stiskem tlačítka. Vůz řidiče na ideální okamžik pro aktivaci funkce BOOST+ sám upozorní.
Posouvá soustřední řidiče na novou úroveň: logika soustředění.
BMW Vision M NEXT proto ukazuje cestu vpřed pro legendární BMW zaměření na řidiče. Uspořádání a technologie vnitřního prostoru byly navrženy tak, aby pomáhaly soustředit pozornost na řízení vozu a předcházely rozptylování. Zobrazované informace jsou přizpůsobeny aktuální rychlosti – na základě principů logiky soustředění. S narůstající rychlostí se informace stále více zaměřují na údaje týkající se řízení a přesunou se do úrovně řidičových očí. Po celou dobu jízdy je možné komunikovat s inteligentním osobním asistentem BMW Intelligent Personal Assistant. Pokud si řidič v cílové destinaci například přeje například rezervovat vizionářskou službu Valet Parking Service, v tom případě je v době příjezdu k dispozici osobní asistent, který vozidlo převezme, zaparkuje a v požadovaný čas opět přiveze. Vše se provádí jednoduše a automaticky pomocí aplikace MyBMW.
Inovativní materiály pro luxusní prostředí a optimální výkon.
Použití kůže bylo záměrně udržováno na minimu, a proto zdobí pouze designové detaily, kterých se přímo dotýkají ruce řidiče a jeho spolujezdce. Mezi ně patří například volant nebo madla dveří. Namísto toho interiéru dominuje tkanina z mikrovlákna v barvě Midnight Blue, která se velmi podobá kůži, ale je mimořádně osobitá.
Minulost a budoucnost dynamické jízdy.
BMW Vision M NEXT svou fascinující kombinací designu a radosti z jízdy spojuje sportovní dědictví BMW s možnostmi budoucího světa a ukazuje, jak budou stavební kameny D+ACES schopny vylepšit to, jakým způsobem řidič vnímá dynamiku vozu.