10 / 4 004

Automatizovaná jízda s BMW Group

28.2.2019 |  Štítky: BMW | autonomní řízení | autonomní vozy

BMW ​Group a Daimler AG spojují své síly v oblasti autonomní jízdy.

Spolupráce se zaměřuje na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce. Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií, které budou pro vývoj budoucnosti dopravy klíčové. BMW Group a Daimler AG chápou partnerství jako dlouhodobou strategickou spolupráci s cílem vytvořit technologie budoucnosti s širokým potenciálem využití.

Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Navíc obě společnosti plánují diskuse o možném rozšířené jejich vzájemné spolupráce také pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. Tyto úvahy podtrhují dlouhodobost projektu spolupráce mezi oběma společnostmi, jejichž cílem je vznik flexibilní platformy pro automatizovanou jízdu. Vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.

Autonomní jízda u BMW Group
BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.

Autonomní jízda u Daimler AG.
Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla. 

Pro obě společnosti je nejdůležitější bezpečnost posádky vozidla a dalších účastníků silničního provozu, což klade vysoké nároky na spolehlivost systémů a současně je hlavním kritériem celé spolupráce. Obě společnosti pokračují ve svém plánu být tím, kdo v technologickém vývoji udává trendy.

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků