10 / 3 812

Audi RS e-tron GT - „Technologie jako v závodním voze Formule E“

5.11.2020 |  Štítky: Audi | sportovní vozy

Testovací den v Neuburgu: Jezdec Audi Lucas di Grassi řídí RS e-tron GT Prototyp a diskutuje s vývojáři.

Lucas di Grassi je naprostým profesionálem – za volantem i mimo závodní okruhy. V uplynulých šesti letech stál di Grassi ve službách Audi 32krát na stupních vítězů, a je tak nejúspěšnějším jezdcem seriálu závodů pro elektricky poháněné monoposty.

Úvahy tohoto profesionálního jezdce však sahají daleko za hranice motoristického sportu. Lucas di Grassi je mezinárodním ambasadorem OSN pro čistý vzduch – podle něj patří technologické inovace a trvale udržitelná ochrana klimatu s naprostou samozřejmostí k sobě.

V Neuburgu měl Lucas příležitost řídit výhradně elektricky poháněný prototyp modelu RS na testovacím okruhu. Pro vývojáře Schmitze, Reilinga a Schrödera je to hodina pravdy. Dosáhne téměř sériový vůz RS e-tron GT v hodnocení závodního jezdce cílů, o které usilovali?

Poznatky po prvních pěti kolech jsou více než pozitivní. Vůz vykazuje mimořádně intenzivní zrychlení, které je stejně plně dostupné po dlouhou dobu. Z nuly na sto za výrazně méně než čtyři sekundy, a to i v pátém kole. V modelu e-tron GT jsou dva okruhy pro kapalinové chlazení technických komponentů, které pracují s různou úrovní teploty. Chladnější okruh temperuje vysokonapěťovou sadu akumulátorů, teplejší má na starosti elektromotory a výkonovou elektroniku.

Dalším pozitivem, jež Lucas zmínil je ovladatelnost. Adheze a preciznost, s níž vůz projíždí zatáčkou udělala na jezdce silný dojem. Zároveň poskytuje vůz také dobrý komfort.

RS e-tron GT Prototyp velmi dobře brzdí – intenzivně a s precizním ovládáním. Sériový model RS je s keramickými brzdovými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny – i ty patří k tomu nejlepšímu, co existuje. Sériově má e-tron GT ocelové kotouče, na přání se dodávají kotouče s povrchovou vrstvou z karbidu wolframu, která optimalizuje brzdné výkony.

Audi Sport symbolizuje vysoké výkony: v motoristickém sportu i na silnicích. V supersportovním segmentu sází na jasnou strategii elektrifikace. Téměř sériové Audi RS e-tron GT je sportovním a technologickým vrcholem elektrické ofenzivy Audi. Zároveň je vstupem do světa elektromobilů RS a jasným potvrzením úsilí o dosažení emisních cílů pro ochranu klimatu. Je to revoluce v supersportovním segmentu.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků