10 / 3 779

Aliance Renault-Nissan dosáhla milníku 350 000 prodaných elektromobilů

27.9.2016 |  Štítky: Nissan | Renault | elektrický pohon | elektromobily

Aliance Renault-Nissan, světová jednička v oblasti mobility s nulovými emisemi, prodala od prosince roku 2010 (zahájení prodeje Nissanu LEAF) už 350 000 elektromobilů.

Alianci se podařilo historického milníku dosáhnout v srpnu. Současně také vytvořila rekord tohoto segmentu, když se jí povedlo prodat 100 000 elektromobilů za jediný rok.

Na alianci Renault-Nissan tak nyní připadá více než polovina celkového počtu světově prodaných elektromobilů. Co se týká prodejů v rámci odvětví, zůstává na špičce Nissan LEAF, který je s 230 000 celosvětově prodanými kusy nejprodávanějším elektromobilem vůbec. Renault je nejúspěšnější značkou elektromobilů v Evropě.

„Dosažením tohoto historického milníku se potvrzuje, že naši zákazníci jsou si plně vědomi výhod, které jim elektromobily Renault a Nissan přináší,“ uvedl prezident a výkonný ředitel aliance, Carlos Ghosn. „Náš závazek přispět ke světu s nulovými emisemi nabídkou plnohodnotné řady dostupných elektromobilů činí z aliance Renault-Nissan neochvějnou špičku v technologiích elektromobilů.“

Historické milníky společností Nissan a Renault

Aliance Renault-Nissan je jediným výrobcem vozů, který je globálně schopný nabídnout pro soukromé i obchodní využití širokou řadu vozidel s nulovými emisemi. Kromě modelu LEAF prodává Nissan ještě lehký užitkový vůz e-NV200. Prodávat se začal v roce 2014 a nejvíce jde na odbyt v Evropě a Japonsku. Renault pak vedle modelu ZOE prodává ještě dodávku Kangoo Z.E., sedan SM3 Z.E. a k tomu dvoumístné městské vozidlo Twizy.

K dnešnímu dni prodal Nissan více než 250 000 elektromobilů, a to na 48 světových trzích. Vozy Nissan LEAF už najely více než 2,7 miliardy kilometrů (1,7 miliardy mil), čímž omezily znečištění atmosféry emisemi CO2 o 455 249 190 tun (odhadovaná hmotnost). Prodej modelu LEAF připadá z 90 procent na Spojené státy, Japonsko a Evropu. Nejvíce vozů LEAF se prodalo ve Spojených státech (97 000 ks). Na Japonsko připadá 68 000 prodaných kusů a na Evropu 61 000 kusů.

Renault od roku 2011, kdy byl uveden na trh model Kangoo Z.E., prodal už 100 000 elektromobilů. Dosažení milníku bylo oslaveno ceremoniálem při slavnostním převzetí vozu Renault ZOE zákazníkem v Norsku. Model ZOE je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Samotná společnost Renault je pak s prodeji, které za prvních šest měsíců tohoto roku narostly o 32 procent, nejúspěšnějším evropským výrobcem elektromobilů. Každý čtvrtý elektromobil, který jezdí po evropských silnicích, nese značku Renault.

Delší dojezd a technologické inovace

Aliance u svého vozového parku elektromobilů neustále vylepšuje vlastnosti a rozšiřuje nabídkovou řadu. Na cestě vstříc potřebám a očekáváním zákazníků tak posouvá hranice toho, čeho lze s technologií nulových emisí dosáhnout.

Na konci roku 2015 Nissan uvedl na americký a japonský trh modernizovaný model Nissan LEAF s dojezdem 250 km. V Evropě byl tento model představen v letošním roce.

Loni Renault vylepšil model ZOE prodloužením dojezdu o 30 km a zkrácením času dobíjení o 10 procent. Konstruktéři společnosti Renault optimalizací elektronického řídicího systému zvýšili efektivitu motoru.

V inovování pokračuje aliance i nadále. Využívá přitom své kompetence v oboru elektromobilů, kterou kombinuje s výzkumem a vývojem pokročilých technologií. V lednu aliance oznámila plán, podle kterého chce do roku 2020 uvést na trh více než 10 vozidel s technologií autonomní jízdy. Technologie bude součástí především nejrozšířenějších a nejprodávanějších sériových vozů za dostupné ceny a bude i důkazem závazku aliance ke splnění dvojitého cíle v podobě dosažení nulových emisí a nulového počtu smrtelných nehod.

ALIANCE RENAULT-NISSAN

Aliance Renault-Nissan je strategickým partnerstvím společností Renault se sídlem v Paříži a Nissan se sídlem v Jokohamě. Každý 10. prodaný vůz na světě je produktem této spolupráce. Obě automobilky, které strategicky spolupracují již od roku 1999, prodaly v roce 2015 celkem 8,5 milionů automobilů v téměř 200 zemích. Aliance se navíc účastní mnoha strategických partnerství s dalšími automobilkami, mimo jiné se společnostmi Daimler (Německo), Dongfeng (Čína) a Mitsubishi (Japonsko). Aliance také vlastní většinový podíl ve společném podniku ovládajícím hlavní ruskou automobilku AVTOVAZ.

Poznámka redakce: pro fanoušky auto moto novinek máme tip na moderní online magazín Nové automobily v ČR.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků