10 / 3 580 další
A vítězem je – Audi e-tron !
Novinky > A vítězem je – Audi e-tron !
18.7.2019
Kdybychom dnes hodnotili, jaký model automobilu na čistě elektrický pohon je na trhu nejlepší, zvítězil by podle nás o několik délek před konkurencí e-tron od Audi!
Pomineme-li všechny pochybnosti ohledně čistoty zdroje elektrické energie a vezmeme-li jako fakt, že epocha elektrických automobilů začala, současný trh nám nabízí již několik různých modelů téměř všech značek, které jsou konstruované jako čistě elektrická vozidla. Jeden z posledních a zároveň svůj první model takové technologie, přivedla na trh značka Audi. Několik let anoncovaný model pod zatímním označením Q6 se při své premiéře na loňském zářijovém autosalonu v San Franciscu představil jako e-tron, aby dával jasně najevo, kým ve skutečnosti je. Jinak by se dal lehce splést s nějakou novou, futuristickou platformou SUV, kterou by Audi chtělo obohatit již tak pestrou nabídku svých sportovně užitkových modelů.
Audi e-tron skutečně svými rozměry zapadá mezi obě SUV Q5 a Q7. Kdyby měla tato „Q6“ k dispozici také alespoň jeden benzinový a jeden naftový motor, stala by se jistě bestsellerem značky. S tím však výrobce nepočítá. Naopak je si dobře vědom, že platforma speciálně postavená pro tento elektro vůz, se mimořádně povedla. Exteriér i interiér zaručují stálé mládí tohoto vozu. Naprosto dokonalé jízdní vlastnosti v kombinaci 95 kWh baterie se dvěma elektromotory na obou nápravách a celkovým výkonem přes 300 kW v provedení quattro, posouvají zážitky z jízdy někam do oblasti meziplanetárního cestování. Úžasné zrychlení dělají z tohoto elektro mobilu spaceship na startovací dráze, kde 200 kilometrová rychlost se zdá být běžnou hybností a vozidlu už jen chybí křídla a možnost letu. O bezpečí při vysokých rychlostech se stará celá plejáda asistenčních systémů. Na německých dálnicích, kde by měl být e-tron doma, a kde je maximální rychlost zpravidla neomezena, je jich jistě zapotřebí. Zbytek světa, kde se nejvyšší povolené rychlosti pohybují do 130 km/h, si bude muset nechat zajít chuť, byť našinec může těžit z blízkosti německých hranic a bude moci svůj e-tron na německých dálnicích občas protáhnout.
Tyto jedinečné vlastnosti Audi e-tron jsou dostatečným důvodem produkovat tento model jen v čistě elektrické verzi a získávat tak první zákazníky do svého nového elektro programu.
Kolik ale takových zákazníků bude, je otázka. V Německu mělo již v tomto roce, podle Merkelové, jezdit milion čistě elektrických aut. Ve skutečnosti je to jen 200 000 vozů a to včetně všech hybridních mutací. U nás se tyto vozy počítají stěží na desítky. Není se čemu divit. Podpory jen pro podnikatele, a to jen pro některé, prakticky nulová infrastruktura a ceny nad milion korun u malých elektro vozů a u větších, kde je třeba počítat se dvěma a více miliony.
Konkrétně Audi e-tron se nabízí v základu něco málo přes dva miliony korun. Ale se středním stupněm výbavy a zmíněnými asistenčními systémy je třeba našetřit až tři miliony. Samotný bateriový modul, který váží necelou tunu a je jako podstatné těžiště vozu rozložen v podvozkové části auta a na nějž dává výrobce 7 let záruky, vyjde na více než milion korun.
Tyto jedinečné vlastnosti Audi e-tron jsou dostatečným důvodem produkovat tento model jen v čistě elektrické verzi a získávat tak první zákazníky do svého nového elektro programu.
Kolik ale takových zákazníků bude, je otázka. V Německu mělo již v tomto roce, podle Merkelové, jezdit milion čistě elektrických aut. Ve skutečnosti je to jen 200 000 vozů a to včetně všech hybridních mutací. U nás se tyto vozy počítají stěží na desítky. Není se čemu divit. Podpory jen pro podnikatele, a to jen pro některé, prakticky nulová infrastruktura a ceny nad milion korun u malých elektro vozů a u větších, kde je třeba počítat se dvěma a více miliony.
Konkrétně Audi e-tron se nabízí v základu něco málo přes dva miliony korun. Ale se středním stupněm výbavy a zmíněnými asistenčními systémy je třeba našetřit až tři miliony. Samotný bateriový modul, který váží necelou tunu a je jako podstatné těžiště vozu rozložen v podvozkové části auta a na nějž dává výrobce 7 let záruky, vyjde na více než milion korun.
Audi e-tron má všechna pozitiva i negativa elektrických aut.
Nepřekvapí proto relativně nízký dojezd deklarovaných 400 km, resp. reálných 300 km.
Nepotěší ani doporučení výrobce, doma nedobíjet pravidelně, ale pokud možno jen z průmyslových zásuvek nebo z rychlonabíjecích stanic.
Za nebezpečnou novinku bychom označili zobrazování snímků z kamerek, které nahrazují funkci vnějších zpětných zrcátek. Nejen, že se obraz zobrazuje nezvykle v horní části levých a pravých předních dveří (kde však jinde), ale i za normálního denního svitu je jas obrazu nedobrý a ve srovnání s pohledem do reálného prostoru zpětných zrcátek vždy kvalitou nesrovnatelně horší.
Kamerky místo zpětných zrcátek jsou však jen extra výbavou za příplatek, takže doporučujeme ponechat klasická zrcátka, dokud výrobce tento detail nedovede k dokonalosti jemu vlastní.
Nepřekvapí proto relativně nízký dojezd deklarovaných 400 km, resp. reálných 300 km.
Nepotěší ani doporučení výrobce, doma nedobíjet pravidelně, ale pokud možno jen z průmyslových zásuvek nebo z rychlonabíjecích stanic.
Za nebezpečnou novinku bychom označili zobrazování snímků z kamerek, které nahrazují funkci vnějších zpětných zrcátek. Nejen, že se obraz zobrazuje nezvykle v horní části levých a pravých předních dveří (kde však jinde), ale i za normálního denního svitu je jas obrazu nedobrý a ve srovnání s pohledem do reálného prostoru zpětných zrcátek vždy kvalitou nesrovnatelně horší.
Kamerky místo zpětných zrcátek jsou však jen extra výbavou za příplatek, takže doporučujeme ponechat klasická zrcátka, dokud výrobce tento detail nedovede k dokonalosti jemu vlastní.
Naše porovnání a následná volba však i přesto všechno staví Audi e-tron na první místo mezi všemi současnými modely na čistě elektrický pohon.
Audi e-tron má jednoznačně největší užitnou hodnotu. Jako větší SUV se svými rozměry nemá nyní konkurenci. Ta nabízí především menší modely do velikosti střední třídy nebo pak méně praktické speciály typu menších MPV nebo sportovních vozů. Zatímco Audi se rozhodla jednak pro SUV a jednak pro jeho větší verzi. Nadčasové zpracování po všech stránkách nyní fascinuje a vše ostatní potvrzuje jeho jedinečné provedení.
Audi e-tron má jednoznačně největší užitnou hodnotu. Jako větší SUV se svými rozměry nemá nyní konkurenci. Ta nabízí především menší modely do velikosti střední třídy nebo pak méně praktické speciály typu menších MPV nebo sportovních vozů. Zatímco Audi se rozhodla jednak pro SUV a jednak pro jeho větší verzi. Nadčasové zpracování po všech stránkách nyní fascinuje a vše ostatní potvrzuje jeho jedinečné provedení.
První, plně elektrický model od Audi, vyráběný v belgickém Bruselu, jinak nemá chybu. Již zmíněné jízdní vlastnosti, vnější i vnitřní design, zcela nový infotainment, rozměry většího SUV, velikost zavazadlového prostoru 660 litrů, zrychlení na 100 km/h za 4,6 sekundy, z něj činí vítěze naší virtuální ankety o momentálně nejlepší plně elektrický vůz na českém trhu.
Autor: Autosystem.cz